Avatar billede minihojskolen Nybegynder
26. august 2003 - 14:19 Der er 6 kommentarer

Fanebladet Generelt væk

På vores Windows XP er fanebladet 'Generelt' forsvundet fra 'Egenskaber for Internettet' så man ikke kan indstille standart side. Hvordan får man den tilbage?
Avatar billede minihojskolen Nybegynder
26. august 2003 - 14:22 #1
Glemte at skrive det formentligt er opstået efter en virus har været på spil.
Avatar billede jonasbc Nybegynder
26. august 2003 - 14:22 #2
Det lyder meget mystisk... Prøv evt. at gen-installere Internet Explorer
Avatar billede jonasbc Nybegynder
26. august 2003 - 14:23 #3
Hvis der, som du skriver, er tale om en virus, er det nok ikke det eneste, der er ændret... Så jeg vil foreslå en komplet re-installation af hele maskinen
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
26. august 2003 - 14:26 #4
Ved i hvilken virus i har været udsat for? det kunne jo være at geninstallation af IE var nok! .. Men ellers giver jeg jonasbc ret! Hvis du er bange for at der er andre ting der er påvirket så bør du reinstallere xp! Sørg for at tage backup af dine data og formater dit c-drev så burde du være på den sikre side! :)

/Christian
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 14:30 #5
Den eneste måde at reperer din IE 6,0 er at lave et sfc check på dine systemfiler og gøres på denne måde.
(Start > Run) og her skriver du sfc /scannow.

Og virker dette trick ikke ja så kan du prøve at reindstaler den.

1: Klick på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Download og indstaler din nye IE 6,0 http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

NB husk at hvis du ikke er helt sikker kan du lave en backop at din regedit.

Filer-Export vælg gem som :)

(lånt af 'resten')
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 14:31 #6
husk efterfølgende at hente sikkerhedsopdateringer hos Microsoft.