Avatar billede aridian Nybegynder
26. august 2003 - 12:52 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

angående foretrukne

Vi har omkring 100 computere, som køre Win95 med office 97 (jaja det sux i know), De logger alle ind på serveren "NTS340101", hvor de har deres hjemme bibliotek, nu er spørgsmålet så, når de f.eks går op for at åbne et dokument og trykker på knappen "foretrukne" så for de et bibliotek med navnet foretrukne på NTS340101 serveren, er der nogen måde man kan fortælle word at den f.eks skal gå ind i brugerens hjemmebiblitek hvor de har en mappe også kaldt foretrukne ? (da det jo ik er fedt de alle har den samme foretrukne)
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. august 2003 - 12:55 #1
I word: Funktioner - indstillinger - fanebladet filplaceringer - rediger
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 12:58 #2
Hvis hver bruger får sin eget specielle logon.bat-fil, så kan det lade sig gøre i jeres miljø.
Så kunne logon-scriptet sørge for at f.eks. H-drevet blev mappet til at pege på brugerens hjemmebibliotek.
Og word blev sat op til at starte i H.

Man kan dog også køre et lokalt VB-script, som mapper H på brugerens hjemmebibliotek.

Et sådant svript skal ligge på hver maskine og startes, når brugeren har logget på. Det kan aflæse brugernavnet og derefte skabe h-drevet.
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 13:00 #3
Det skulle have været et svar.
Avatar billede aridian Nybegynder
26. august 2003 - 13:13 #4
Bufferzone ... Der har jeg kigget, syntes ik jeg kan finde nogle der hedder noget med foretrukne ? og kan heller ik se nogle af de eksisterne der linker til servers foretrukne som den smider brugerne til nu når de trykker på den.
Avatar billede aridian Nybegynder
26. august 2003 - 13:14 #5
nmh ... Ja når de trykker åbne kommer de automatisk til deres hjemmebibliotek, men det er når de så trykker på foretrukne at den springer til serverens egen foretrukne og ikke den direkte brugers.
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 13:15 #6
Det du får til at ske med bufferzones forslag er at word altid starter samme sted. Men det skulle jo netop afhænge af brugeren, skulle det ikke?
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 13:27 #7
Det nemmeste er følgende:
Sørg for at alle brugernes hjemmebiblioteker er underkataloger i samme katalog. Sæt ntfs-rettigheder op, så kun den enkelte bruger har adgang til sit eget bibliotek.
Sørg så for at word starter med at ville hente/gemme filer i det store katalog. Så må den enkelte bruger derefter lige udpege sit eget.
At få word til at gå direkte ind i brugeens katalog kræver som jeg sagde tidligere særlige logon-scripter.
Avatar billede aridian Nybegynder
26. august 2003 - 13:35 #8
word går som sagt allerede direkte ind i brugerens hjemmebibliotek, men det er når de trykker på knappen foretrukne den smider dem det forkerte sted
Avatar billede aridian Nybegynder
26. august 2003 - 13:39 #9
nm tror jeg har fattet hvad du mener nu :) vi bruger et KIX script, er vel deri foretrukne bliver defineret ?
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 13:43 #10
jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med foretrukne.
Men det er måske blot navnet på det katalog, der mappes til brugeren?
Avatar billede aridian Nybegynder
26. august 2003 - 13:46 #11
Jeg mener den funktion de fleste microsoft programmer har, f.eks i IE hvor man smider sine elskede urls ind i foretrukne.
Avatar billede nmh Nybegynder
26. august 2003 - 13:51 #12
OK. Det er det jeg kalder default for words filkatalog.