Avatar billede simme Nybegynder
26. august 2003 - 11:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ø er forkert på alle skærmbilleder i C5

Jeg har en engelsk windows 98 med C5 installeret, men ø vises forkert på skærmbillederne!

Der er ændret til dansk keybord og dansk region

Hvad skal der til for at ø ser korrekt ud?
Avatar billede nilfri Nybegynder
26. august 2003 - 11:06 #1
Hvad sker der, når du indtaster Øø i et felt og derefter forlader feltet?

Står det stadig som Øø, elelr bliver det til fx. O?
Avatar billede simme Nybegynder
26. august 2003 - 11:09 #2
Det bliver til O når jeg indtaster Ø i fx. kassekladden
Avatar billede nilfri Nybegynder
26. august 2003 - 11:15 #3
OK, så skal du vist have rettet i Registry.

Det skal være pinligt nøjagtigt, så lad mig - eller en anden - lige finde DetHeltRigtige frem...
Avatar billede nilfri Nybegynder
26. august 2003 - 11:26 #4
Sørg for at have en backup af din Registry mv. Hvis det kikser undervejs, kan det give meget bøvl!

Kik derefter hele nedenstående tekst igennem, inden du starter.

Gå derefter trinene igennem på skærmen uden at rette - for at se, om det ser ud som dit eller ligner nok til, at du vil rette.

Derefter kan du gå igang.

(Undskyld hvis jeg punker på noget, som du har helt styr på ;o)

Følgende har jeg selv (tidligere) afprøvet på en Win98UK (vistnok en SE)

A) Gå ind i din Windows Startmenu og vælg Kør

B) I feltet Åben skriver du "regedit" og OK'er

C) Gå til indekset
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nls\CodePage

OEMCP skal være 865 eller 850. Ændres ved at dobbeltklikke på OEMCP osv.

D) End of story.

Morning glory - eller gloom?

PS: Husk nu det der med backup!
Avatar billede bmattila Nybegynder
03. september 2003 - 13:55 #5
Du skal bare ændre landekode på din windows-98 under kontrolpanel. C5 tilpasser sig dine landekoder som standard. Man kan også under / generelt / tilpasning opsætte landekoder i C5 - hvis det hele går galt.