Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
26. august 2003 - 10:57 Der er 4 kommentarer

chcp problem

Hej

Jeg har et problem på en NT 4.0
Region settings står til dansk hele vejen.
En chcp i en prompt giver resultatet 850
Jeg skal have den perm. sat til 437

Hvordan gør man det :o)

PS: der er 200 point ude. Har lidt travlt
Avatar billede overchord Nybegynder
26. august 2003 - 11:04 #1
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
26. august 2003 - 11:12 #2
Det har jeg allerede prøvet. det virker også fint nok lige ind til næste gang jeg åbner en command prompt. så er den ændret tilbage. dernæste har jeg prøvet at smide chcp 437 i c:\winnt\system32\autoexec.nt hjalp heller ikke.
Problemer er at det er et windows program der er afhæning af at settingen står rigtig i dos. Så jeg kan ikke engang løse den med at skifte den i dos og så kører programmer. jeg skal have den til at stå rigtigt når pc'en booter.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2003 - 13:19 #3
Dette er fra en engelsk Windows 2000. Jeg mener at det er tilsvarende på en NT.

Control Panel >Regional Options.
Fanebladet General.
Klik på knappen Set default...
Vælg English (United States).
Genstart.

Control Panel >Regional Options.
Fanebladet Input Locales. Her skal være både Dansk og English (United States), sæt Dansk som default.

:-)
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
29. august 2003 - 11:06 #4
tpo: Den kendte jeg godt :o) Men det løser desværre ikke problemet fordi windows sproget skal stå til Dansk men "chcp" sproget skal være engelsk før det gider virke ordentligt. Det kører fint på nogle windows 2000 pc'ere med dk win-settings og chcp 437.