Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 10:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af tekst til logo

Jeg vil gerne ha' forslag til opsætning af tekst til et logo. Det er til et band, der spiller pop/rock, og teksten skal være "logo'et"... Bandet hedder Repost, og da vi ikke ligefrem høster penge ind, som så mange andre bands, har vi kun point at gøre godt med. Jeg havde selv tænkt på lidt med at lade "Re" stå alene, med "post" koblet på, på en eller anden måde...

Kun tekst, altså ingen fittelihut med et fancy billede, håber I forstår.....

Jeg vil lige tilføje at det OGSÅ skal bruges på hjemmesiden...!

På forhånd tak

/Anders :-)
Avatar billede flashers Nybegynder
26. august 2003 - 10:37 #1
kan vi se logoet ?
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 10:44 #2
Ok, jeg har nok formuleret mig lidt forkert, men der er frit slag, det er "Repost" der skal danne "logo'et", altså det er ikke et reelt logo, men bare tekst der skal sættes lidt smart sammen. sorry !
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 10:45 #3
Gerne på en mørk/sort baggrund....
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 11:01 #4
har du en mail, så kan jeg maile nogle forslag til dig? Det er lidt for besværligt at forklare noget visuelt.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2003 - 11:10 #5
Farver?
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 11:14 #6
Jo min mail er knaldeller@fald.dk , men ifølge Ekspertens regler skal forslagene jo være "offentligt" tilgængelige for alle...!

holmgaard4>> Gerne mørk(sort) baggrund med hvid tekst, men må helst ikke virke for dystert....
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 11:22 #7
Jeg vil anbefale at i bruger mørk text på hvid baggrund. Det gør det hele meget nemmere mht. tryk og skærm osv. Det bliver også meget nemt dystert når baggrundnen er mørk.
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 11:32 #8
Der er som sagt frit slag, så hvordan farverne bliver brugt, er helt op til Jer....
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2003 - 11:35 #9
Men, du skriver at det OGSÅ skal bruges på hjemmesiden? Hvor skal det primært bruges - på plakater osv, altså til tryk?

Jeg har lavet dette eksempel, på sort baggrund, som du bad om: http://www.larsholmgaard.dk/repost/logo.jpg

Ved ikke om det er noget i dén stil du ønsker?
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 11:41 #10
Det må jeg sgu nok sige....woooow, det ser bare i orden ud...!

Inden jeg begynder at dele point ud, vil jeg godt se om der skulle komme flere forslag....
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 12:33 #11
ok, lige nogle forslag: http://www.proto-type.dk/repost.htm

Disse forslag er mere klassiske, men jeg tror i bliver trætte af det andet i det lange løb  ;)

> holmgaard4 - Fint forslag
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2003 - 12:43 #12
ebz, jeg er delvist enig. Normalt ville jeg heller ikke slynge et logo ud i luften, med så få oplysninger at gå ud fra. Det var kun lige fordi jeg fik en hurtig idé, at jeg lige måtte afprøve den, for at lave en pejling på, hvilken stil der ønskes.

Hvis det var en betalt opgave, ville jeg ikke gå i krig med det, inden jeg havde hørt den musik de spiller og inden jeg havde fået en hel del flere oplysninger om selve bandet - på dén måde kommer logoet noget bedre til at afspejle bandet. Det her er mere en gætteleg! :-)
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 12:47 #13
> holmgaard4
Yep, det er en gætteleg...og det er lidt sjovt at lege med  ;)

Mht. resten du skriver - helt enig
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 13:14 #14
Jeg må indrømme at holmgaard4's er indtil videre den jeg "hælder" mest til, men den kunne vel gøres mere "klassisk" ved at lave "post" firkanterne med hvid baggrund, istedet for "det krøllede papir", og skrive det med løftede sorte bogstaver(Som de er nu), med hvid stroke omkring.

Gætteleg....hmmmm, det er da sjovt en gang imellem, og det bliver da først for alvor sjovt når man gætter rigtigt ;-)

Jeg ville da ønske at vi havde muligheden for at betale for opgaven, men på nuværende tidspunkt vil den rette naturligvis blive nævnt med navns nævnelse på hjemmesiden, når den kommer på banen, hvis vedkommende ønsker det.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2003 - 13:59 #15
Avatar billede anders4u Nybegynder
26. august 2003 - 15:01 #16
holmgaard4 er gud.... Det er da vildt...Er det muligt at få psd-filen....?

Men igen, det er fandme flot arbejde på så kort tid....

1000 tak !
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
26. august 2003 - 15:23 #17
*rødme* :-))

Tak!

Jeg har sendt begge logoer til din mail.