Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

D: is not accessible - HJÆLP

Da jeg lukkede maskinen ned igår var der ikke noget. Da jeg startede den her til morgen ville den starte men var meget langsom om det. Og så kan jeg ikke komme på min partision D: Denne meddelelse kommer:
"D:/  is not accessible
The file or directory is corrupted and unreadable"

Jeg har ikke turet køre en repair - hvis jeg nu ødelagde min muligheder for at geoprette de forsvunde data.
Jeg har prøvet at køre en error-checking men der sker igenting når jeg sætter den igang. Men den kan jo heller ikke finde disken så det er måske ikke så mærkeligt!
Jeg har haft virus check på (Avast)og testede den så sent som for et par dage siden - dog uden at den fandt noget. Den har dog tidligere fundet noget og fjernet dette.

Hvad gør jeg og er der noget at gøre?

Jeg har, for mig, meget værdi fulde ting på HD'en. Men har  ikke 5-10000 kr at bruge på at redde dem hos et proffesionelt firma.
Hvem vil hjælpe - jeg betaler gerne, bor i København.
Jeg giver gerne MANGE flere points til den der kan hjælpe!
Lad os snakke om det!!

AMD 1Ghz Athlon - Socket A
Asus A7V Motherboard
Asus Geforce 2 MX
Ram 392 MB
IBM Deskstar 40 GB hardisk (ja jeg ved det, verdens nok dårligste harddisk!)
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 11:51 #1
anybody?!
Avatar billede celzo Nybegynder
26. august 2003 - 12:23 #2
Prøv med Ontracks - Data Recovery (www.ontrack.com)
Den kan normalt hente det meste ud af en korrupt disk :)

C=
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 12:40 #3
> celzo - tak for svar!
Har du nogen erfaringer med dette program? Kan den også recover HD når denne partion er "not accessible"?
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 12:53 #4
Ontrack Data recovery ser interesssant ud. Men 199$ er alligevel også en slat penge når man ikke er et firma. Desuden ved jeg ikke om det virker, og s[ er det rigtig manger penge...
Avatar billede mula Nybegynder
26. august 2003 - 15:44 #5
har du adgang til en ekstra HD? for så kunne du hente en demo af ghost symantec.com og kopieret din hd over.. og prøve på kopien..
alt kan du via ghost kopiere din hd ud på cdrommer såfremt du har en ide brænder i din computer HUSK at slå stop on error fra. hvis der skulle være nogle dårlige sectorer
så har du en sikkerhedskopi af din hd.
m.h.t. muligheden for virus så vær opmærksomhed på at til nogle virus skal du anvende et andet program end virus scanneren til at fjerne virusen med.
både norton og mcafee har disse værktøjer til download .
www.symantec.com www.mcafee.dk
mvh
en anden mulig er norton system works ..

håber du finder en løsning
mvh
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 16:16 #6
Jeg har lige prøvet en trail version af OnTrack Data Recovery, og det ser faktisk ud som om det virker. Men desværre kan man kun "kigge" om man kan redde sine ting og altså ikke redde dem. Så skal man til at punge ud med min 89$ for en lite version.
Er der nogen der har gode erfaringer med nogen gratis eller shareware versioner af tilsvarende sotware. Der er fx. noget der hedder : VirtualLab Data Recovery 3.0.9 og GetDataBack Data Recovery mfl.

> mula
Jeg har desværre hverken adgang til ekstra HD eller brænder.

Jeg skal måske lige sige at min C: partion ikke umiddelbart fejler noget..
Avatar billede ebz Nybegynder
26. august 2003 - 20:39 #7
Er der virkelig ikke andre som kan hjælpe? Ideer eller forslag?

Til Celzo og Mula så skal i nok få nogle points. Skal lige prøve nogle ting af først.
Avatar billede r.falken Nybegynder
27. august 2003 - 16:52 #8
Har du prøvet bare at gå ind i disk management og se om din disk fejler noget `? du skal måske bare reactive disken derinde og så kan du tage backup over på dit c: