Avatar billede rudi1234 Nybegynder
26. august 2003 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undgå at den "prøver at gendanne allokeringsenhed x"

Jeg har haft problemer med min HD (IBM Deskstar 40 GB). Derfor har jeg lige formateret den, og under formateringen melder den så fx "prøver at gendanne allokeringsenhed 23.456."
Der er mange enheder der ikke er i orden, og det tager den lang tid for hver enkelt at finde ud af at de ikke kan gendannes.
Derfor vil jeg høre om der ikke er mulighed for at få den til IKKE at prøve at gendanne, men blot registere at enhederne ikke virker og hurtigt springe videre.
Det tog i går 7 timer at formatere en partition på 15 GB!
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. august 2003 - 09:30 #1
Køb en ny harddisk :)
eneste kommentar jeg har
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
26. august 2003 - 09:47 #2
Tjah..., det er nok det mest effektive :-)
Men når nu jeg fattes penge, er der så ikke også den mulighed jeg efterlyser?
Avatar billede levithan Nybegynder
26. august 2003 - 17:01 #3
Det du skal gøre er at hente "IBM Drive Fitness Test" program som der er specielt udvilket til at reparer ibm diske. programmet fylder 1 diskette og er nemt at gå til. Den fjerner dine bad sectores så din disk bliver normal igen Programmet kan hentes her.
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm
Avatar billede levithan Nybegynder
26. august 2003 - 17:02 #4
du skal dog være forberedt på at prorammet vil slette alt på din harddisk så husk at tage backup
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
26. august 2003 - 20:47 #5
Det lyder interessant. Jeg lader lige spm. stå åbent lidt endnu...!
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
26. august 2003 - 20:48 #6
Hov, jeg ramte forkert knap, så du fik pointsene alligevel! Håber så det virker! :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
26. august 2003 - 22:28 #7
Den virker 100% som du ønsker jeg har selv haft mange ibm diske som har fået dårlige blokke og programmet har fint repareret disken. Faktisk er det det samme program de fleste Edb butikker bruger når de får en defekt disk ind til test og rep.