Avatar billede dna Nybegynder
26. august 2003 - 07:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

opdele trafik pr. website

Hej alle..

Vi er nogle stykker der går sammen om at få en server, og vi skal derfor betale hver især for vores egen trafik. Hver person har et par hjemmesider hver, så vi mangler en eller anden måde at se hvilke hjemmesider der bruger hvor meget trafik.

Hvordan gør vi det nemmest ?

dna
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2003 - 07:28 #1
En mulighed er at køre en log-analyzer på serverens log-fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2003 - 07:29 #2
Der er mange log-analyzers. Jeg har altid brugt analog (http://www.analog.cx/).
Avatar billede dna Nybegynder
26. august 2003 - 07:30 #3
wow - quick respons. :D

Der findes ingen programmer, som kan overvåge det realtime? Tænker på et eller andet som "DU Meter", "Crystal Internet Monitor) og den slags. (Hvis nogen kender dem)

Hvis vi skal analysere logfiler, skal vi så ikke selv kode et program (script) der kan dele det op for os?

dna
Avatar billede dna Nybegynder
26. august 2003 - 07:43 #4
Det behøver ikke være web-baseret, det må gerne være et alm. program, da vi har fuld adgang til serveren.

Det behøver heller ikke at være gratis - selvom det jo selvfølgelig er en lækker fordel! :D

dna
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2003 - 07:43 #5
Jo - muligvis. Jeg sagde også "en mulighed" - der kan være mange andre.
Men jeg kender ikke de andre.

Nej. Det kan log-analyzeren gøre.
Avatar billede dna Nybegynder
26. august 2003 - 07:51 #6
arne_v: Jeg siger tak for dit svar. Jeg vil kigge på det log-analyser og se om det kan dække vores behov. Jeg lader dog lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu, da der måske kan dukke andet input op.

dna
Avatar billede snowball Novice
26. august 2003 - 07:54 #7
Du kan også prøve AWStats fra http://awstats.sourceforge.net ! Den giver, efter min mening, er bedre oversigt end Analog og den kan lave grafer pr. domæne (har ikke lige kigget om Analog også kan det).

AWStats er også gratis.

Snowball
Avatar billede chris Nybegynder
27. august 2003 - 17:38 #8
Ellers brug MRTG  www.mrtg.org
Avatar billede dna Nybegynder
27. august 2003 - 18:53 #9
www.mrtg.org virker ikke ?
Avatar billede snowball Novice
27. august 2003 - 19:22 #10
Kan også findes på http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/index-2.html men det er efter min mening slet ikke det du er ude efter.

Snowball
Avatar billede dna Nybegynder
27. august 2003 - 22:36 #11
Jeg havde håbet at der kunne være et realtime program der kunne styre det, da diverse log analyzere selvfølgelig godt kan bruges, men skal behandle koden ført.

Jeg har dog fundet et godt program efter jeres foreslag.
- (Valgte dog et betalingsprogram)

Tak for jeres hjælp.

dna