Avatar billede dkkoala Nybegynder
26. august 2003 - 00:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tekst i en halvcirkel (Illustrator 10)

Jeg kan ikke få skrevet tekst i en halvcirkel med tekstretning MOD uret. Jeg har skrevet det rundt langs en cirkel, men det bliver hver gang skrevet med urets retning.

Tekstfeltet skal bruges rundt langs med den nederste kan på en CD.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 00:22 #1
hmm.. skriv teksten omvendt - vend billedet - voila :)
Avatar billede dkkoala Nybegynder
26. august 2003 - 00:24 #2
omvendt???
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 00:27 #3
JA. fx.

tdnevmo - så spejlvender du bare bogstaverne..
(men mest ment som en lille aftenjoke - men måske virker det.. jeg prøver lige)
Avatar billede dkkoala Nybegynder
26. august 2003 - 00:28 #4
det går ikke
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 00:34 #5
jeg har selv lige prøvet, og hmm... den går hele tiden med uret...

prøver liget noget andet.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 00:36 #6
nix - duede heller ikke..
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 00:37 #7
prøv på www.adobe.com og spørg experterne. Kræver at du er gratis registreret.
Avatar billede spe Nybegynder
26. august 2003 - 00:44 #8
Vælg den sorte pil, aktiver cirkelen og træk den fastemarkør der kommer frem ind mod cirkelens centrum.
Avatar billede dkkoala Nybegynder
26. august 2003 - 00:52 #9
ikke forstået...
Avatar billede spe Nybegynder
26. august 2003 - 00:55 #10
Du har tegnet en cirkel, skrevet din tekst og den går med uret ovenom cirkelen. Vælger du tekstværktøjet kan du mærke teksten op og redigere i den MEN vælger du den sorte pil får du til venstre for teksten en tekstmarkør, der ikke står og blinker men er faste.
Med den sorte pil tager du fat i denne markør og trækker den (og dermed teksten) ind mod cirkelens centrum. Dette får Illustrator til at skrive nedenom cirkelen (eller rettere nedeom indeni cirkelen) mod uret.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. august 2003 - 01:29 #11
spe - ARHH - den funktion kendte jeg faktisk godt. Men jeg opdagede den nok ved et uheld - men godt lige at få det remindet igen, og godt at du kunne hjælpe dkkoala.