Avatar billede rca Nybegynder
03. september 1999 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Re-partitionering af gl. HD

Jeg ville prøve at lave en stor partition på en 8gb HD som tidligere har haft 3 partitioner.
1 Boot (500MB)
2 Win NT
3 Windows 98
Uanset hvordan jeg griber det an kan jeg ikke oprette en primær partition på mere end 500 mb.
Jeg har prøvet fdisk /mbr men det ændre intet.
Gode forslag ????
Avatar billede aleks Nybegynder
03. september 1999 - 10:31 #1
Du skal bruge FDisk fra NT til at slette partitionerne med og så bruge FDisk fra det system du vil have på, til at lave den nye partion med.
Avatar billede snowball Novice
03. september 1999 - 10:32 #2
Hvis du kan få fat på et program der hedder Partition Magic fra PowerQuest, så ville det nok være det bedste.

Jeg mener bare ikke man kan bruge den demo som man kan hente på deres side (http://www.powerquest.com/en/index.html) til ret meget.

Snowball
Avatar billede bubby Nybegynder
03. september 1999 - 13:35 #3
Ellers så brug diskdruid som ligger pålinux cd'erne
det er meget nemt at anvende
Avatar billede schmidt Nybegynder
03. september 1999 - 15:40 #4
Fdisk kan kun oprette en partition på 2Gb, da FAT-filsystemet ikke understøtter mere. Under windows udvidder du denne partition til den størrelse du vil have den til. Det skal virke på denne måde.

Med venlig hilsen
Claus Schmidt.
Avatar billede rca Nybegynder
03. september 1999 - 15:52 #5
Partition magic klarede skærende. NT havde jeg prøvet og Diskdruid hjalp ikke

Snowball send et svar så du kan få dine point
Avatar billede snowball Novice
03. september 1999 - 15:56 #6
Takker :-))

Snowball