Avatar billede pallemanden Nybegynder
25. august 2003 - 21:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Maskinen "kører" (processing, måske) meget tit.

Min computer står tit og "kører" som om den er "processing" - selv om jeg ikke har gang i nogen programmer. Samtidig "hakker" den en del i det, når jeg f.eks. scroller - så sker det i små ryk.

Men jeg ville gerne vide, hvorfor den står og "kører" meget tit, selv om jeg ikke har gang i nogen programmer. Den gør det også, når jeg ikke er på nettet og når den bare står tændt.
Avatar billede granhof Nybegynder
25. august 2003 - 21:47 #1
havd er det for en pc ?+ specifikationer
Avatar billede pallemanden Nybegynder
25. august 2003 - 21:49 #2
det er en amitech 553, 800 MHz
Avatar billede granhof Nybegynder
25. august 2003 - 21:50 #3
hvor meget ram, og er din hd ved at være fyldt ???
SMutter i seng nu, men vender tilbage imorgen
Avatar billede pallemanden Nybegynder
25. august 2003 - 21:52 #4
128 MB SD RAM.

Der er 20 GB, og de 11 er ledige.
Avatar billede djfonzi Nybegynder
25. august 2003 - 21:55 #5
hmm.. tryk CTRL, ALT , dellete og se om den kører nogle prcceser med mere en 50 procent... find ud af hvadfor nogle det er og sig det til mig...
Avatar billede pallemanden Nybegynder
25. august 2003 - 22:01 #6
Det står der ikke noget om. Der står bare, HVAD der kører, og det er:

OnNow
Fortryd
Systray
Explorer
PCTVoice
Avgctrl
CreateCD
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. august 2003 - 08:45 #7
Det kunne være denne der gør den langsom..

kilde
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_p.htm
citat:

PCTVoice.exe

(PCTEL) Background task installed with the drivers for the PCTEL 2304WT V.92 MDC Modems. Seen mainly in laptops.

Recommendation :
We do not yet know what this task really does, but we do know that PCTVOICE.EXE and the related PCTSPK.EXE occasionally run away with CPU consumption, up to 95%-100%, causing the inevitable extreme PC slow-down or freeze.  In all cases that we have seen, disabling this process with Startup Manager has not given the user any problem in his use of the modem
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. august 2003 - 08:48 #8
jeg ville osse checke den der onNow..det kunne værehttp://www.cccomm.net/on_now.htm
som sikkert er spyware..men det kunne osse være
http://www.amd.com/us-en/ConnectivitySolutions/TechnicalResources/0,,50_2334_2476,00.html
som er et strømstyrings program
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. august 2003 - 08:50 #9
Avatar billede pallemanden Nybegynder
26. august 2003 - 21:43 #10
Jeg har prøvet at slå de ting fra, men den "kører" stadig. Jeg synes nu også, at de har været der hele tiden, jeg har haft min computer.

Kan det virkelig kun være et eller andet ondartet, der er skyld i at den "kører" tit? Jeg troede det var en eller anden hardwarefejl, eller at computeren måske var "syg" eller slidt.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
26. august 2003 - 22:28 #11
Er der virkelig ikke andre, der har oplevet det samme?
Avatar billede gifle Nybegynder
26. august 2003 - 22:39 #12
Jeg har også oplevet at den pludselig kører indimellem. Især når jeg lader den stå lidt, så kommer det gerne efter et par minutter. Men hvad pokker årsagen er, har jeg aldrig kunnet finde ud af.
Så jow, der er andre der har oplevt noget tilsvarende.
Jeg har også prøvet at tjekke for spyware, virus samt undersøge om der kørte nogle "underlige", overflødige programmet eller lign. Alt sammen uden held.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
26. august 2003 - 22:48 #13
Det lyder godt, havde jeg nær sagt....

...for så det KAN jo være, at det egentlig ikke betyder noget.
Avatar billede gifle Nybegynder
26. august 2003 - 22:58 #14
pallemanden skrev: Samtidig "hakker" den en del i det, når jeg f.eks. scroller - så sker det i små ryk.

Det tror jeg ikke den skal gøre, jeg ved det ikke, men det kan næsten ikke passe. 800MhZ, og 128Mb RAM, det burde den altså ikke gøre???
Avatar billede pallemanden Nybegynder
26. august 2003 - 22:59 #15
Næ, det burde den ikke...

Det ender nok bare med at jeg må prøve at formatere hele skidtet og håbe, det helbreder den. Ellers er det nok et alderdomstegn.
Avatar billede gifle Nybegynder
26. august 2003 - 23:04 #16
Ang. den liste du har skrevet med ting der kører i baggrund, er det taget på et tidspunkt hvor den "arbejdede" og kørte meget? Der er ikke flere ting der kører indimellem? Har du indstalleret en officepakke? Hvad med noget som FindFast? Har du set det?
Avatar billede pallemanden Nybegynder
26. august 2003 - 23:06 #17
Nej, det har jeg ikke. Der behøver ikke at være åbnet nogen som helst programmer, for at den kører.

Jeg synes ikke der er nogen bestemte tidspunkter, hvor den kører. Indimellem gør den det meget, til andre tider sjældnere. Jeg bliver bare lidt betænkelig, når den bare har stået tændt et stykke tid uden at have været i gang med noget, og så den lige pludselig kører en helt masse.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. august 2003 - 12:32 #18
Måske skal du rense den engang, er der meget støv larmer den mere, + den bliver mere varm, og man for indtryk af at den står og kører hele tiden..
ram kan man tage ud, og fjerne det sorte (hvis) med et blødt viskelæder.
Det er da et forsøg værd..
du kan osse lidt prøve at køre en hijack this..just in case..O)
http://www.spywarefri.dk/
husk den skal nok opdateres..
Tillader mig et ligge et svar igen..O)
Avatar billede pallemanden Nybegynder
01. september 2003 - 00:17 #19
Desværre kunne ingen hjælpe.

bartfreak får pointsene for sin ihærdighed....