Avatar billede jean.k Nybegynder
25. august 2003 - 19:16 Der er 10 kommentarer

Opsætning af en Terminal server af win2000server.

Er der en der ligger inde med et link eller kan beskrive mig hvordan man opsætter en Terminal server på en win2000server maskine?
Avatar billede lap Nybegynder
25. august 2003 - 19:39 #1
I application- eller administration mode?
Avatar billede jean.k Nybegynder
25. august 2003 - 20:34 #3
hvad menes der med Administration mode og application mode???
Avatar billede lap Nybegynder
25. august 2003 - 20:37 #4
application mode svarer til, at andre brugere benytter serveren "som arbejdsplads" (mange brugere), hvorimod administration mode er max. 2 brugere - tænkt som hjælp til systemadministratorer.
Avatar billede r.falken Nybegynder
25. august 2003 - 20:39 #5
Administrations mode er hvor du gratis kan fjern betjene dine servere. Application mode kræver licens. Begge skal du installere indefra Add/Remove programs og så Windows Components. Hvis det er adm. mode du vil køre kræver det egenlig ikke anden opsætning inde at tilføje den i add remove programs. Så skal du f.eks. bare på din client installere fra \windir\system32\clients\tsclient\net\win32 og så i den boks som fremkommer når du kører Terminal Services Clients skriver du bare IP eller dns navn på serveren og så spiller det. Administration mode er en lidt anden snak som kræver du sættte dig ind i lidt mere.
Avatar billede lap Nybegynder
25. august 2003 - 20:40 #6
lidt mere end "lidt mere" :-)
Avatar billede jean.k Nybegynder
25. august 2003 - 20:51 #7
Så når jeg går ind i start>programs>Administrative Tools>Terminal Services Client Creator så står der at man skal indsætte en disk når man har trykket ok. eller det er måske ikke den rigtige jeg går ind i?
Avatar billede lap Nybegynder
25. august 2003 - 20:53 #8
Læs hvad r.falken skriver - "Begge skal du installere indefra Add/Remove programs og så Windows Components"
Avatar billede r.falken Nybegynder
26. august 2003 - 18:05 #9
Jo det er rigtigt du skal hvis indsætte win2k server cd'en første gang kan du installere.
Avatar billede lap Nybegynder
26. august 2003 - 20:51 #10
Men det sted som jean beskriver er til at generere en diskette til en klient.