Avatar billede venenzo Nybegynder
25. august 2003 - 16:57 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

w32.Pinfi

Hejsa.
Jeg er lidt en blondine til det her pc-virus-pis, men jeg har raget mig en w32.Pinfi til mig på en eller anden sær måde.
Jeg kører med WinXP..... Vi har i opgangen et LAN-netværk fordelt på 8 lejligheder via TDCs erhvervsløsning ProAccess.
Jeg har denne her virus, og jeg har forsøgt at få Norton til at rense min pc, men den kan ikke fjerne den! Jeg har læst det foregående muntre indslag angående denne virus, men det er godt nok en kende for teknisk til mig. Så spørgsmålet er nu følgende:
1: Hjælper det at formatere min hd?
2: Har jeg smittet hele netværket?
Hjælp, hjælp.....
Mange venlige hilsener fra Rikke
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 17:01 #1
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 17:02 #2
bagefter..hijack this..O)
http://www.spywarefri.dk/
og en tester for at se om den er væk
http://antivirus.dk/
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 17:04 #3
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 17:09 #4
mht dine spm..
1. sikkert, men hvorfor , hvis du kan klare det på anden vis..
2. højst sandsynligt..
Avatar billede venenzo Nybegynder
25. august 2003 - 17:16 #5
Nu vil min pc ikke engang gå på nettet. Hvad gør jeg så?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 17:27 #6
download spyboot på en anden og kør programmet på den inficeret
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 17:30 #7
el. følg vejl. på linket fra symantec
Avatar billede venenzo Nybegynder
25. august 2003 - 17:40 #8
Nu har Norton endelig slettet den. (Fik installeret Norton i går). Men Internet explorer virker ikke. Kan det stadig være inficeret? Bør jeg formatere harddisken for en sikkerheds skyld?
(jeg sidder nede ved underboen)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 18:04 #9
jeg tror ikke at du behøver at formatere,
start maskinen op i fejlsikret tilstand, slå systemgendannelsen fra, og kør en scan, det burde være nok..O)
Men husk at opdatere Norton. MHT. Norton..er der en forklaring her..
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/1999110513272906
Du skal osse slette , temp og temporarily internet files.
Hvis der ligger en fil ved navn *.tmp..er det sikkert den
Avatar billede gert_hahn Novice
25. august 2003 - 18:06 #10
Hvis Norton mener, din pc er ren, kan du jo prøve at reparere xpved at sætte cd'en i og boote på den. Jeg mener, at du skal svare ja til at installere xp første gang, den spørger, og anden gang får du muligheden for at vælge en nyinstallation eller reparation af den eksisterende.
Mvh Gert
Avatar billede bartfreak Nybegynder
25. august 2003 - 18:11 #11
hvorfor lave en repair..??
Du si´r jo selv..hvis norton har fjernet den..
prøv hellere blot at scanne på http://antivirus.dk/  http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

det giver mening..O)
Avatar billede gert_hahn Novice
25. august 2003 - 19:04 #12
Nu var det nærmest fordi internet expl. ikke virkede :-)
Hun kan selvfølgelig også nøjes med at rep. ie.
mvh Gert
Avatar billede venenzo Nybegynder
25. august 2003 - 21:26 #13
Hey drenge!
Tak for svarene! Og sikke et tempo! Det er da fedt, når man lige har et problem, at der er så hurtig respons. KNUZZZZ! Jeg har altså valgt at fordele pointene ligeligt imellem jer, da de begge var lige nyttige! Hav en god dag. Mange venlige hilsener fra Rikke.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. august 2003 - 08:13 #14
takker selv..anytime..O)