Avatar billede mikl-dk Nybegynder
25. august 2003 - 16:54 Der er 1 løsning

Debian, RedHat, Mandrake eller? valg af distribution

Jeg er ved at lave et nyt firma, hvor jeg skal sælge hjemmesider og især programmering til disse.

Jeg overvejer at køre linux i stedet for at købe en masse licenser til Windows, Dreamweaver, Photoshop etc...

Hvilken distribution er bedst til at lave hjemmesider - HTML, PHP, grafik etc. Jeg har overvejet Debian, RedHat, Mandrake etc. - hvilken en er anbefalelsesværdigt til netop det formål?
Avatar billede incabulos Nybegynder
03. september 2003 - 14:13 #1
Prøv at lave en liste over hvilke programmer du ønsker at benytte og se hvordan det spiller med de respektive distributioner - altså kan de køre på dem.
Nogle progs er "kun" supportet på SuSE, eller Red Hat, hvis det altså er fordi du vil køre Licens programmer, eller andre som kun er supportet på SuSE / Red Hat.

Hvis ikke, er det næsten lige meget hvilken distribution du vælger, da de mere eller mindre følger Linux Standard Base LSB, så det betyder at det kun er dig selv der sætter grænserne.