Avatar billede subware Nybegynder
25. august 2003 - 16:17 Der er 21 kommentarer

Min pc starter slet ikke op!!

Hej. Jeg har lige købt en xp 2200+ cpu, da jeg efter hvad andre siger havde brændt min anden af, jeg sætter min nye cpu i og tænder computeren, men lige så hurtigt som jeg tænder den, lige så hurtigt slukker den igen, der går max 3 sek. Jeg aner ikke hvad det kan være, så plzz hjælp mig.

xp 2000+ troughbred (AMD)
msi kt3 ultra2 mobo
768 mb pc2100 ram
msi geforce 4400 128 mb
140 gb HD (120+20)
Avatar billede spunk13 Nybegynder
25. august 2003 - 16:18 #1
Har du selv samlet?
Avatar billede ird Praktikant
25. august 2003 - 16:19 #2
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
25. august 2003 - 16:20 #3
Tror nu kun det er cpu'en han mener og ikke hele pc'en han har samlet, som der står i teksten ;o)
Avatar billede subware Nybegynder
25. august 2003 - 16:26 #4
Jeg har selv sat den i og derefter slukker den efter 2 sekunder
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. august 2003 - 16:33 #5
Har du husket at sætte strømkablet til køleren i, samt brugt kølepasta mellem cpu og køler ?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
25. august 2003 - 16:36 #6
Ved du hvilket bundkort du har? Kan være at din cpu ikke understøttes..
Avatar billede subware Nybegynder
25. august 2003 - 17:28 #7
Køleren kører på fuld kraft, og bundkortet understøtter den. Men jeg har 4 dioder bag på min pc som viser hvor langt den når med at boote op, og der går den ud når den skal til at teste onboard memory, som der står i manualen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. august 2003 - 17:31 #8
Hvad var symptomerne med den gamle processor i ?
(det kunne jo være at bundkortet var brændt af og ikke cpu'en)
Avatar billede subware Nybegynder
25. august 2003 - 17:33 #9
Med den gamle kunne jeg tænde den og så kom der aldrig billede på eller et bip fra pcen, og det var det samme da jeg prøvede den på en af mine venners pc
Avatar billede darkside Nybegynder
25. august 2003 - 17:33 #10
Hvilken køler har du på?
Det er nogen af de low noise kølere der ikke kører hurtigt nok til at PC kan registrere dem, så derfor slukker maskinen næsten med det samme igen da den tror der ingen køler er sat til.
Avatar billede subware Nybegynder
25. august 2003 - 17:57 #11
Jeg har en Termal Take Volcano 7
Avatar billede darkside Nybegynder
25. august 2003 - 18:26 #12
Har du evt en anden CPU køler du kan prøve ?
En du ved kører hurtigt?
Avatar billede subware Nybegynder
25. august 2003 - 18:32 #13
Hmm nej, men det er ikke fordi den larmer mindre, den larmer stadig som om den drøner afsted
Avatar billede darkside Nybegynder
25. august 2003 - 18:49 #14
Ya, skal den oxo helst..
Lidt historie, Jeg har selv en ThermalTake Silint Viking, efter jeg havde reset min bios kunne spanden heller ikke starte, den kørte i max 2 sec så slukkede den selv igen, så lånte jeg en gammel AMD køler og satte til, så startede maskinen, så gik jeg i bios og slå den monitoring fra og satte min silent viking til igen på det rigtige stik og startede!

Det er derfor jeg godt ville ha dig til at teste det med køleren, evt tjekke du har sat den på det rigtige stik
Avatar billede tobias28 Praktikant
26. august 2003 - 00:10 #15
kan der være noget der kortslutter dit kort? En løs skrue eller noget?
Avatar billede tobias28 Praktikant
26. august 2003 - 00:11 #16
det må overhovedet ikke have forbindelse til kabinettet! Ellers prøv systematisk at tage grafikkortet op, og tænd og se.....tag ramblokkene op tænd og se....osv....det kan jo være noget andet!
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
26. august 2003 - 09:07 #17
Jeg har haft det samme problem man tænder computer og efter 1 sekundt slukker den jeg ved hvad det er. det er din strømforsygning der er sprunget du skal have en ny sikring i det skete også lige da jeg havde købt min

Jeg er ikke sikker men jeg er næsten sikker
Avatar billede jkk1989 Nybegynder
26. august 2003 - 09:09 #18
Men jeg vil da råde dig til at ringe ind til shg.dk de ved det. Det var der jeg ringet og fik den lavet de kan 100% sikkert hjælpe dig
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
26. august 2003 - 15:13 #19
Jeg har lige haft samme symtomer med 2 stk MSI Bundkort dog pentiun det første var et 645E MAX2-LRU (raid) det gik pludselig sort kunne ikke tænde min pc overhovdet, fik et andet nyt bundkort MSI 845E Max2-BLR dette kørte 3 dage og så gik det helt sort, sendte alt ind cpu grafikkort cpu, og strømforsyning, og der blev kun fundet fejl på bundkortet, skulle få et ny i dag eller i morgen, selv om det ikke er sikkert med den service de har hos ITbutikken det har indtil nu taget ca 6 uger
Avatar billede subware Nybegynder
27. august 2003 - 00:53 #20
Her på fredag prøver jeg at købe en ny køler, fordi jeg har prøvet at gøre det som  darkside sagde, og det viste sig at hvis jeg satte en ny køler på gad den godt, men det skulle være på et andet bundkort, så fredag skriver jeg igen
Avatar billede subware Nybegynder
29. august 2003 - 22:22 #21
Jeg har nu prøvet at købe en køler, men nu kører den bare derudaf uden at tænde skærmen. med de dioder jeg har sat til, siger den at cpuen skulle være beskadiget, men dette er dog ikke problemet da jeg sagtens kan bruge cpuen på andres systemer. Jeg har endog købt et nyt bundkort og en ny psu