Avatar billede pentium4 Juniormester
25. august 2003 - 14:18 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvilke skiver til Panasonic DMR-E50 DVD-Recorder ?

Jeg har lige købt mig en Panasonic DMR-E50 DVD-Recorder og vil gerne høre om der er nogen som har erfaringer med hvilke mærker man kan bruge til dem???

Den kan kun køre med DvD-Ram og -R

Jeg har i dag haft ringet til Panasonic Danmark og spurgt dem ad, men de ville ikke udtale sig om hvilke mærker udover deres eget som den kan køre med...

Jeg ved, at man kan bruge Verbatim -R skiver.

Har I nogle gode steder hvor man kan bestille DvD-Ram skiver og hvor det helst er billigt og det skal kunne sendes til Danmark for jeg har fundet flere hvor de ikke sendte uden for USA's stater.

Jeg har selv fundet disse 2:

http://shop.store.yahoo.com/cdrdvdrmedia/dvdram.html
http://www.meritline.com/dvdrammedia.html
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. august 2003 - 14:20 #1
Det er en stationær optager og ikke til en Pc'er.
Avatar billede the_collector Novice
25. august 2003 - 14:22 #2
Avatar billede the_collector Novice
25. august 2003 - 14:23 #3
Bigpocket har f.eks. 25 dvd-r til £11.75 plus forsendelse.
Avatar billede the_collector Novice
25. august 2003 - 14:27 #4
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. august 2003 - 14:29 #5
Nu var det jo mest DvD-Ram skiver som jeg spørger efter og ikke almindelige -R skiver.
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. august 2003 - 15:59 #7
Hvad med nogle svar om hvilke mærker man kan bruge på den?
Avatar billede the_collector Novice
25. august 2003 - 17:02 #8
Holder du dig til japanske mærkevare, så kan de helt sikkert bruges. Måske kan andre typer også bruges, det kommer ind på hvad Panasonic har gjort med brænderens firmware. Nec's dvd-brændere er f.eks. lavet sådan, at de kun brænder på japanske mærkevare dvd'ere.
Avatar billede pentium4 Juniormester
26. august 2003 - 11:48 #9
Ja, men det er jo dumt at tage en chance og bestille nogen hjem som man så ikke kan bruge for de er jo temmelig dyre. Så jeg regnede med at kunne få noget respons fra nogen som eventuelt havde en af de tidligere modeller fra Panasonic eller denne model for der er jo nok ikke lavet så meget om.
Avatar billede the_collector Novice
26. august 2003 - 11:54 #10
Ja, men disse dvd-video maskiner er endnu så dyre, at der ikke er mange som har investeret i dem endnu. Derudover så har Panasonic i manges øjne diskvalificeret sig selv ved at bruge DVD-RAM i stedet for DVD+/-RW. Til videobrug, er DVD+RW helt klart at foretrække, da det er et nyere format, som har nogle features, som er at foretrække, fremfor det ældre format DVD-RW.
Avatar billede pentium4 Juniormester
26. august 2003 - 12:53 #11
Jeg vil da ikke kalde 4000,- for specielt dyrt, da det ikke er så meget dyrere end en rigtig god S-Vhs videomaskine hvor man kan risikere at båndene krøller som var en af årsagerne til at jeg gik ud og købte en DvD-Recorder i stedet for at købe en ny S-Vhs video.
Fordelen ved at købe Panasonic's som bruger DvD-Ram er, at den har time-slip funktion hvor man kan se en udsendelse fra starten af hvis man f.eks. kommer tidligere hjem end planlagt og den er sat på timer - samtidigt med at den optager videre, eller man pludselig skal på wc eller telefonen ringer midt i en film og så kan den optage op til 12 timer på en 9.4GB DvD-Ram.
Avatar billede the_collector Novice
26. august 2003 - 13:35 #12
Men med de 12 timer, så er kvaliteten på niveau med VHS. Hvis du skal have en god kvalitet kan den ikke gemme mere end ca. 2 timer.
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. august 2003 - 11:43 #13
Når jeg optager på den næstdårligste som er LP-mode (LongPlay) bliver det lige så godt som når jeg optager på ½tid på min videomaskine med et standardbånd og der kan den optage 4timer på en alm. 4.7GB og 8timer på en 9.4GB, men i den dårligste mode som er EP (Extra LongPlay) er den selvfølgelig nået dårligere.
Men så er det jo godt, at man kan købe billige -R skiver til det man vil gemme.

Jeg har lige købt 25stk. Verbatim for 295kr. (11,80kr. pr. stk.)
Avatar billede the_collector Novice
27. august 2003 - 12:14 #14
Når du bruger den opløsning, er det meget vildledende at du så sammenligner den med S-VHS. Så kan man med rette snare sammenligne den med den billige VHS (billedkvalitetsmæssigt) fra f.eks. Føtex og Bilka. S-VHS bånd i 3 timer koster jo i størrelsesordenen 100-150 kr., det ved jeg, da jeg selv har en S-VHS, som kostede ca 2000.

Så jeg vil kalde 4000 i sammenligning med 600-800 for meget dyrt. Hvor har du købt den til den pris? Elgiganten tager 4800 for den og de plejer at være blandt de billigste.
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. august 2003 - 12:59 #15
Jeg købte den d.11 August i ElGiganten da de havde sat den ned fra 4.999kr. til 3.999kr.
Hvad er det for 600-800kr. du sammenligner med???
Jeg har selv 4 S-VHS videomaskiner hvoraf de 2 lige skal repareres, men som sagt har jeg købt den pga., at jeg vat træt af at mine video'er nogen gange krøller båndene og som du også skriver er S-VHS bånd meget dyre så jeg holder mig for det meste til EMTEC som tidligere hed BASF hvor du kan få 2-3 stk. for 100kr.
Avatar billede the_collector Novice
28. august 2003 - 10:39 #16
Jeg sammenligner med VHS, da du optager i VHS kvalitet.
EMTEC båndene er så også VHS bånd, og kvaliteten er derfor under S-VHS. Jeg ved godt at mange S-VHS kan optage pseudo S-VHS på VHS bånd, men sagen er netop at det er pseudo.
Jeg kan godt se med din maskinpark, at du ikke er en almindelig video forbruger, med 4 S-VHS ligner det professionelt brug.
Avatar billede pentium4 Juniormester
28. august 2003 - 22:13 #17
Jeg er ikke proffesionel - De 2 nyeste er købt pga. at de 2 andre var gået i stykker og der kom nogle billige frem til 3000kr.-4000kr., men de er sgu ikke meget værd, så nu vil jeg nok snart have dem repareret og sat ny videotromle i.
Men fordelen ved DvD-optageren er jo, at man ikke skal lede efter et tomt sted hvor man kan optage, men at den selv finder ud af hvor der er plads.
Ligesom man kan gå ind og slette midt i det hele og så bruge pladsen med det samme.
Det samme kan du jo ikke gøre med en video.
Avatar billede the_collector Novice
01. september 2003 - 12:50 #18
Det er rigtig nok at du kan optage midt i det hele. Min foretrukne vil være en dvd+rw med HD. Så behøvede man ikke at brænde de udsendelse man optager for at forskyde seningen.

Husk lige på, at når du handler hos ikke EU forhandlere, så kommer der told og moms oveni. Plus et ekspeditionsgebyr fra den danske pakkebehandler, hos P&T udgør det ca 100 kr. Så mit valg vil være en engelsk, svensk eller tysk forhandler. Så slipper man for tolden i det mindste og den danske særskat på medier.
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
06. september 2003 - 17:11 #19
Hej Pentium4

Jeg har en Panasonic DMR-HS2 der svarer nogenlunde til DMR-E50 men med harddisk optager.

Der er et engelsk forum på http://www.thewholewideweb.com/forum/ med mange svar og tips til Panasonics dvd-optager, men dit spørgsmål kan jeg godt svare på:

Du skal bruge en god kvalitet DVD-R skiver. Selv bruger jeg Verbatim fra Billigmedien.de, og de fungerer meget tilfredsstillende. Selvom de er med 2x skrivehastighed kan du kun optage i 1x på dem alligevel (naturligvis).

DVD-RAM har jeg prøvet fra Panasonic og Verbatim og de ligner hinanden på en prik. Panasonics har jeg set i et tysk supermarked til kun 120 kr. for de dobbeltsidede (240 minutter/cartridge type 4)

DVD-RAM er lidt dyrt endnu, men de falder jævntligt i pris, og de har jo højere kvalitet end VHS.

Mvh.
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. september 2003 - 00:13 #20
Jeg holder mig også helst til Verbatim-medier og har lige købt 25 stk. Verbatim -R til kun 295,- (11,80kr./stk. + porto) hos http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1 som er noget billigere end http://www.billigmedien.de/shop/ som skal have 375,- for de samme 25 stk. og det er altså 3,20kr. mere pr. stk. så det kunne være at du skulle skifte forhandler.
Jeg har lige fået 2 stk. 4.7GB + 1 stk. 9.4GB Optodisc DvD-Ram i går Fredag som jeg bestilte i Mandags i England for 22,97£ som er 248,93kr. incl. 17,5% moms og forsendelse hos http://www.cdr-by-mail.co.uk/acatalog/CDR_By_Mail_DVD_RAM_56.html og billigere kan det nok ikke blive i øjeblikket og de ser ud til at være lige så gode som den der fulgte med fra Panasonic..
Det er 54,08kr. for en 4.7GB og 86,59kr. for en 9.4GB og så kostede det 54,18kr. i forsendelse.
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
08. september 2003 - 22:26 #21
->P4

Ja, det er billigt. Jeg regner ikke med at købe særlig mange DVD-RAM da jeg bruger harddisken og hvis jeg vil gemme noget permanent bruger jeg DVD-R. Men det måske rimelig logisk at det er mindre følsomt hvilket mærke DVD-RAM man køber - dem skal man jo nok kun have til eget brug. Kan du se klar forskel på Optodisc'ne og Panasonics DVD-RAM? Er farven og mønstret på skiven ens?
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. september 2007 - 14:26 #22
Undskyld at jeg ikke har fået lukket spørgsmålet for meget længe siden, men ikke rigtigt haft tid til at sidde så meget foran computeren og så var det gledet lidt i glemmebogen, men nu får jeg så lige ryddet op.
Undskyld til "iverjakobsen" at jeg fik givet alle point'ne til "the_collector"
Jeg havde helt glemt, hvordan man skulle gøre, når flere skal dele point'ne...