Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
25. august 2003 - 12:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bruger oprettelse

Hey.
Jeg har lige købt Windows Server 2003 Enterprise Edition.
Men der er lidt der er labet om. Hvordan opretter jeg flere brugere i det. Jeg har intil videre kun den alm. administrator bruger, og synes ikke at jeg kan finde den sædvandlige Brugerkonti mulighed....Hvad gør jeg..???
Avatar billede truelz Nybegynder
25. august 2003 - 13:01 #1
Den ligger under Computeradministration -> Lokale Brugere og grupper.
Det fungerer som i Windows 2000
Sådan er det i hvert fald i 2003 Web edition
Avatar billede crash_and_burn Nybegynder
25. august 2003 - 13:04 #2
Ok...Sådan er det sku ikke her...Jeg har kikket og kikket, men kan bare ikke finde den.
Avatar billede truelz Nybegynder
25. august 2003 - 13:09 #3
Hmm, mystisk, så her jeg ikke lige noget bud.
I min version er der nogenlunde de samme muligheder for at arbejde med brugere som i Win 2k server
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2003 - 13:12 #4
Du kunne jo også lave AD på den !!!

Så kommer, men det er korrekt på dette område med lokale brugere er det ikke lavet om !!!
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2003 - 13:19 #5
Hvis du tænker i forhold til NT4.0 er der jo ændret på måden, men laver brugere samt domæne !!!
Avatar billede dimling Nybegynder
25. august 2003 - 14:00 #6
Hvis dine grupper (dem under startknappen) er væk, så højre klik på my computer ikonet og klik på manage - Så har du local users and groups under system tools.
Hvis du har lagt AD på, vælg run.... dsa.msc