Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 12:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ISA 3.0 enterprice

Min isa blokker alt traffik undtagen http, selv om alt er sat til allow. Er der nogen der har løsning på mit problem da jeg gerne vil ha alt åbnet. På forhånd tak
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 12:49 #1
La´ vær at bruge ISA - prøv Kerios WinRoute hvor du kan følge med hvad der sker....  Kan du ikke skifte FW, så lyder det som som at du har glemt at lave et filter som du tilnytter "rettighederne" i ISA.... ISA er sgu noget underligt noget at betjene....!
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 12:51 #2
Jeg skal desværre bruge ISA.
Avatar billede xcover Nybegynder
25. august 2003 - 12:53 #3
Bare en idé...
Hvad med at smide det TodoOnada server skab i havet og købe nogle nye servere ?
Og så drop ISA... :-)
...Hmm...Bare et forslag :-)
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 12:54 #4
God ide med det går nok ikke
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 13:00 #5
Det lyder det som som at du har glemt at lave et filter som du tilknytter "rettighederne" i ISA...
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 13:01 #6
Hvad er det for et filter du snakker om? :)
Avatar billede power99 Nybegynder
25. august 2003 - 13:03 #7
Jeg sidder med samme problem så hvad er det for et filter?????
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 13:22 #8
Man skal i ISA, ikke alene lave rettigheder, men også et "filter"... Dvs, start med en protocol definition der indeholder "alt" og derefter et packetfilter der tillader denne, nye p.def at passere....  Hvis det IKKE virker, så kan man altid installere fw-client-softwaren, men det ER da lidt besværligt.... Jeg har undervist i ISA og har aldrig synes at den var sjov...!
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 13:25 #9
Læs mere på "isaserver.org"...
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 13:33 #10
Jeg har været inde og kigge på isaserver.org men har ikke kunnet finde noget der afhjælper mit problem. Så hvis du har en noobie guide så bare kom med den. :)
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 13:40 #11
Her er én: "http://www.isaserver.org/faq/firewall_specific/#faq915"

og en anden: http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=15415

Og en tekst:

"Is there an easy way to just open up ISA to pass all traffic?"
- Disable packet filtering
- Enable netbios on external IP
- Pass all traffic in protocol rules

Nr 2 og 3 skal gøres forsigtigt, da de slukker for pakkefiltrene...!
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 14:00 #12
Skal man have firewall installeret for at det kan lade sig gøre ?????
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 14:09 #13
Øhhh... Jeg er... Hvad...?  For at kunne følge opskriften op ovenstående, skal SKAL du have ISA installeret, gerne i firewall/cache mode, ja.
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 14:10 #14
der er 100 extra point at hente ved løsning på mit problem
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 14:14 #15
jeg prøver lige at ominstallere isa med firewall så...
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 14:14 #16
Jeg har belyst dit problem og beskrevet hvordan du skal gøre, hvad mangler du ellers...?
Avatar billede netmanden Nybegynder
25. august 2003 - 14:15 #17
Nej, nej det vil formentligt ikke hjælpe dig.... HAr du prøvet at følge bageopskriften...?
Avatar billede todoonada Nybegynder
25. august 2003 - 14:48 #18
at få lortet til at virke :(