Avatar billede martin2000 Nybegynder
25. august 2003 - 10:38 Der er 10 kommentarer

Indsætte indholdet af en fil på klienten i et tekstboks

Hej

Jeg er lige brændt sammen over det her problem. Jeg skal indsætte indholdet af en fil fra klienten i en tekstboks på en hjemmeside. Jeg har prøvet at læse filen med filsystemobject, men da det er client-side så virker fso åbenbart ikke.

Nogen der har nogen gode ideer ?

/Martin
Avatar billede medions Nybegynder
25. august 2003 - 10:43 #1
Nej, det kan du ikke. Prøv at forstil dig havd du kunne gøre hvis dettte kunne lade sig gøre! -Du kunne jo kigge i alt hvad alle andre brugere havde af hemmelige passwords og dokumenter!

Så svaret er nej, det kan ikke lade sig gøre ;o)

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
25. august 2003 - 10:44 #2
FileSystemObject læser iøvrigt oxo kun filer der ligger på serversiden!

//>Rune
Avatar billede martin2000 Nybegynder
25. august 2003 - 10:51 #3
Tak for informationen, men stadig...

Nogen der har nogen "gode" ideer ? Det må kunne lade sig gøre somehow... Kunne man eventuelt uploade filen uden bruger interaktion og læse filen på serveren ? og hvis ja, hvordan uploader man en fil uden at brugeren skal gøre noget ?

/Martin
Avatar billede medions Nybegynder
25. august 2003 - 11:03 #4
Den eneste mulighed du har er at oprette nogle cookies og så hente information denvej igennem!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2003 - 11:08 #5
?
Avatar billede martin2000 Nybegynder
03. september 2003 - 14:55 #6
Jeg har løst problemet ved at køre en .vbs fil fra hjemmesiden som åbner en ny browser med resultatet i URLen... Det jeg var ude efter var en løsningsmodel og ikke hvad man IKKE kan... jeg søgte løsninger hvis du forstår...
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2003 - 15:15 #7
Jamen jeg beklager da mange gange jeg prøvede at hjælpe dig...

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2003 - 15:15 #8
Og iøvrigt kan du heller ikke kører en .vbs fil fra en hjemmeside!

//>Rune
Avatar billede martin2000 Nybegynder
04. september 2003 - 09:21 #9
Jo det går skam fint.
Avatar billede medions Nybegynder
04. september 2003 - 11:40 #10
Jamen så bliver det jo eksekveret på klienten, og ikke på serversiden + brugern først skal downloade .vbs filen og så efter det bliver spurgt om han vil eksekvere den eftersom det er et VBScript, og hvis brugeren har Norton Antivirus og der er VBScript protection på, så får du slet ik' lov til at kører scriptet!

//>Rune