Avatar billede aciex Nybegynder
24. august 2003 - 16:43 Der er 17 kommentarer

Subtitles på (s)vcd ?

Hvordan laver/gemmer jeg en (avi)fil med subtitles(.idx+.sub) permanent på en avi-fil, så jeg kan optage den som (s)vcd ?

Mvh. Aciex
Avatar billede jschack Nybegynder
24. august 2003 - 17:19 #1
http://www.dvdrhelp.com/ har et væld af informationer om (s)vcd'ere - konvertering, undertitler og meget andet. Håber det kan hjælpe lidt.
Avatar billede aciex Nybegynder
24. august 2003 - 17:56 #2
hmmm kan du evt. ik skrive hvordan og hva program jeg skal bruge ?
Jeg har siddet og kigget på linket men kan ikke rigtig finde hoved eller hale idet ...
Avatar billede jschack Nybegynder
24. august 2003 - 18:26 #3
Med hensyn til din avi fil, så skal den konverteres til en mpeg fil, der overholder standarden for (s)vcd'ere. Til dette kan du bruge programmet TMPGEnc. En guide (og link til softwaren) kan ses på: http://www.dvdrhelp.com/tmpgencsvcd.htm

For at lægge permanente subtitles kan du følge denne guide, der også linker til softwaren (fddshow) du har brug for:
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/153058.php

Good luck :)
Avatar billede aciex Nybegynder
24. august 2003 - 20:14 #4
Nu har jeg prøvet at installere fddshow men kan stadig ik få det til at virker jeg har det subvob installeret som viser subtitles på mine avi-film men jeg kan stadig ik lave en avifilm hvor der ER optaget/indlagt permanent tekst !!!

tmpgenc. har jeg også prøvet men det ligger ikke subtitles på :o(
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 22:03 #5
Her er en guide som som viser alt hvad du efterlyser:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd-avi.htm
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2003 - 22:03 #6
laver snart selv en på dansk... :o)
Avatar billede aciex Nybegynder
25. august 2003 - 01:24 #7
phatlasse>> kan du ik skrive hvordan man ligger de subs ind på min avi-fil (.sub) i dvd2svcd ?
Jeg har været inde på de forums og læst en masse , men er blevet endnu mere forvirret *lol* Der er jo 100 forskellige forklaringer på hvordan man skal gøre/gør det......

Nb. Fandt ud af at min dvd-afspiller godt kan læse subs uden at de er permanente *s* (havde lavet en fin menu hvor man kunne vælge sub og audio :o)

Mvh. Aciex
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2003 - 08:38 #8
Hvis du følger den guide jeg har linket til slavisk, så står der forklaret hvordan alle fanblade skal indstilles.
kig her: http://www.doom9.org/mpg/dvd2svcd-basic.htm
for opsætning af DVD2SVCD.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 10:33 #9
oO(hvordan mon det går)
Avatar billede xziznoel Nybegynder
01. september 2003 - 23:15 #10
Her er en side med undertekster der ikke er © da de bliver lavet af forbrugerne selv http://217.64.35.213/searchs.php og på www.dvdrip.dk ligger en række værktøjer til at sæte underteksterne ind på filmen alt du skal bruge af hjælp ligger også på siden
Avatar billede miss-g Seniormester
09. september 2003 - 23:19 #11
Avatar billede miss-g Seniormester
09. september 2003 - 23:20 #12
Og som evt. en guide til at lave avi om til svcd:
http://www.divxit.dk/artikler.php?kategori=2
Avatar billede miss-g Seniormester
09. september 2003 - 23:21 #13
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 23:04 #14
Lykkedes det?
;-)
Avatar billede miss-g Seniormester
23. september 2003 - 00:01 #15
Er det ikke på tide at lukke - eller har du flere spørgsmål? Hit med dem *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
26. september 2003 - 23:25 #16
?
Avatar billede mads74 Nybegynder
22. januar 2006 - 17:36 #17
hvordan fik du undertekst på din avi film?
kan jeg ikke få den til selv om jeg har (subvob)?