Avatar billede dj-pede Nybegynder
24. august 2003 - 15:20 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Installation af XP

Yo all..

Sidder lige og skal til at installere XP på sviger-familiens Compaq.. Når jeg har formateret til NTFS og den har installeret de basiske filer, beder den mig om at genstarte for at fortsætte installationen (big surprise).. Problemet kommer så her: Den genstarter, men istedet for at fortsætte, skriver svinet;

Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)

Er det nogen der kan svare på hvad det er der sker, ville jeg være glad.

(Computeren er en gammel Compaq - PentionIII 700mhz.. I think:)
Avatar billede dj-pede Nybegynder
24. august 2003 - 15:39 #1
Pention = Pentium selvfølgelig :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2003 - 16:07 #2
prøv at formatere igen, men undlad at formatere til NTFS, det kan du altid gøre efterfølgende.

Husk at du inden installation skal ind i bios og Loade Default Setup og sætte CD til first bootdevice
Avatar billede dj-pede Nybegynder
24. august 2003 - 17:25 #3
Det vil jeg prøve :) Men hvordan laver jeg det om til ntfs uden at formaterer.. Hvis jeg gør det, ryger windows jo igen :(
Avatar billede yo2 Nybegynder
24. august 2003 - 18:42 #4
Du booter fra din XP cd, derefter skal du istedet for at vælge NTFS vælge FAT32 - Compaq er nemlig en MEGET speciel Computer! så det er ikke sikkert den kan li det! - PS Ældre Compag maskiner ligger biosen på Harddisken...bare så du er klar over det! :)
Avatar billede dj-pede Nybegynder
25. august 2003 - 23:57 #5
Hmm.. Når jeg går det udskriver den det samme.. En ting er sikker.. Nu er det helidigvis ikke min puter, men jeg har brugt den i over et år.. ALDRIG ALDRIG COMPAQ
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 00:34 #6
det kan vi godt blive enige om ;o)
Avatar billede dj-pede Nybegynder
28. august 2003 - 20:11 #7
Hmm.. Nej
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2003 - 21:31 #8
takker for pointene..
Avatar billede dj-pede Nybegynder
28. august 2003 - 21:36 #9
Ja, det virkede ikke, men det er altid noget at der er nogen der deler mit had til compaq :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2003 - 22:04 #10
;o)