Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 14:47 Der er 22 kommentarer

min pc genstarter - ikke blaster!

Ja jeg har et problem med min computer.
Den genstarter ofte, mest når jeg gamer.

Jeg har først fået den på internettet idag og jeg har scannet for blaster så det kan ik være det.

Jeg har opdateret windows og mit gfx-kort.

Nogle gange genstarter den normalt men nogle gange viser den en blå skærm.

På den blå skærm står der enten: ( lad os kalde den blå-skræm-nr1 )
================================
A problem has been detected an windows has been shut down to prevent dagameto your computer.

If this is the first time just restart your computer, if not follow these steps:

1. Run a system diagnosic utility supplied by your hardware manufacture. if partucular run a memore chekck and check for faulty or mismatched memmory. Try change videoadapters.

2. Disable or remove any newly installed hardware, drivers
and software. If you need to use Safety mode or remove or disable components, restart your computer, press F to select advance startup and then select safe mode.

Technical info: ***Stop en masse tal f.eks. 0x000000 osv.

Starting dump psysical memory
=====================
ellers står der dette: ( blå-skærm-n2 )
=====================
"A problem has been detected an windows has been shut down to prevent dagameto your computer.

If this is the first time just restart your computer, if not follow these steps:

1. Check to sure enough adequate disk space.
If a driver is identified in the stop message, sisable the driver or check with the manufacture for driver updates. try changing videoadapters

2. check with your hardware vendor for any updates. disable BIOS reptions(kan ik se hvad jeg har skrevet, tror der står reptions) such as caching or shadowing.

If you need to use Safety mode or remove or disable components, restart your computer, press F to select advance startup and then select safe mode.

Technical support:

(der står ca. det samme bare nogle andre tal, ud over system sys, det er der ik i blå-skærm-nr1)

***System sys - adress en masse tal og bogstaver

Starting dump psysical memory
=======================

der kan forekomme stavefejl osv.

Søger svar, helt ny computer, meget nederen på!..
Hilsen Fredrik, du må gerne kontakte mig - fredrikweisser@hotmail.com
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 14:53 #1
kontrolpanel>>system>>avanceret>>start og genoprettelse
fjern flueben i genstart attomatisk
Avatar billede tgk89 Nybegynder
24. august 2003 - 14:57 #2
vil det virke??
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 14:57 #3
har du tjekket temperatur?
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 14:58 #4
tror ikke bredker's forslag vil løse problemet...den vil blot give blå skærm hver gang istedet for at genstarte
Avatar billede kabbak Professor
24. august 2003 - 14:59 #5
Jeg har lige haft lignende problem med et billigt digital kamera, når det var sat til usb porten, kom den blå skærm.

Jeg gik ud fra at der var sket noget med kameraet,( havde tabt det), så det måske kortsluttede usb.
Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 15:01 #6
Den er på 50c - jeg har 2400+ - 512ddr - gforce4ti4800se og en termal take blæser, Silent viking 2
Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 15:03 #7
Det er en maxtor...
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 15:04 #8
er der noget du har installeret siden problemet er opstået...specielt hardware som kabbak antyder?
Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 15:06 #9
altså først troede jeg det var pga mit gfkort, det var broken og blev repareret.. og min strømforsygning var også broken den blev også lavet... men jeg har da nogle programmer hist og her, tror i - hvis det ik dur det bredker har sagt, så evt. formattere
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 15:09 #10
vil hellere sige at du skal fjerne det du har instaleret lige før problemet kom en efter en til du finder synderen
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 15:11 #11
det er muligt det vil hjælpe at geninstallere, men er det hardware relateret tror jeg det ikke
Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 15:48 #12
Efter jeg gjorde som bredker sagde med automatisk genstart duer skidet...
Tusinde tak.

Har bare ét spørgsmål!

Der stod jo blandt andet at den genstartede for at "prevent damage to your pc) - det betyder(tror jeg) at den genstarter for at ikke få fejl

Men nu genstarter den jo ik, betyder det så at den bliver fyldt med fejl?
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 16:47 #13
det skulle ikke være et problem
windows er nogle gange forunderlig
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 17:28 #14
hvis det virker så husk at lukke dette spm igen
Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 18:18 #15
Nu har den stået tændt i 3 timer - duet fremragende ( :D ) men så lige pludselig er den begyndt igen ?!??! den står stadig på at den ik sskal restarte...
det her stod der da den restartede:

Phsysical dump complete.
Contact your system administrator or technical support gruop for further assistance
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 18:18 #16
hvad har du fået af ny hardware og software
Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 18:19 #17
Dem har gjort sårn her lige siden jeg kan huske!
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 18:22 #18
så vil jeg foreslå du piller så meget ud du kan undvære...faktisk alt pånær grafikkort, en stang ram og harddisk
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 18:23 #19
hvis det kører 3-5 timer, så prøv med en ny del i 3-5 timer
Avatar billede fr3de Nybegynder
24. august 2003 - 18:24 #20
sku da ik blæser of processor?
Avatar billede riversen Nybegynder
24. august 2003 - 18:26 #21
nej selvfølgelig
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2004 - 00:52 #22
Lukketid.