Avatar billede bv32 Nybegynder
24. august 2003 - 13:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

GenetableringsCDROM virker ikke

Hej.
En bekendt har en PC med Windows 98 som operativ system. På et tidspunkt opførte hendes computer sig mærkelig og i mistanke om, at det var en virus besluttede hun sig panikslagen for at lave en format c: (spørg ikke:-). Nu virker hendes genetableringsCDROM (computeren er en Compaq Pressario iøvrigt) fra Compaq ikke. Den kommer aldrig videre end startmenuen (1. Quick Restore 2. Diagnostics osv.). Jeg har prøvet at køre Diagnostics, den finder ingen fejl. PC-en kan godt se CDROM drevet (og kalder den N, hvorfor ved jeg ikke). CDROM drevet er en DVD. Der er også en CDROM brænder i PC-en, men den kan PC-en "ikke se". Det kunne man måske nok få rettet op på, hvis bare man kunne få genetableringsCDROMmen til at fungere. Har nogen en god ide?
Avatar billede levithan Nybegynder
24. august 2003 - 13:19 #1
Er der ridser på cden
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 13:19 #2
Prøv evt, at tage brænderen fra imens du prøver restore cd'en. Det er muligt at den kan drille, når der er 2 drev i.
Prøv evt også at gå ind i bios og kør Compaq's version af load setup defaults. Jeg ved ikke hvad det hedder i en Compaq bios. Du kommer normalt ind i bios på en Compaq ved at trykke F10 under opstarten.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. august 2003 - 13:26 #3
Mon ikke "1. Quick Restore 2. Diagnostics osv." har noget med den specielle Compaq BIOS at gøre? (er ikke specielt Compaq kyndig).
Hvordan booter du maskinen? Via en 98-boot diskette, eller...?

Jeg ville boote på diskette med cd-rom understøttelse og prøve at komme videre af den vej.
Hvad siger manualen om brug af Restore-cd'en?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. august 2003 - 13:30 #4
Prøv lige at undersøge hvor meget data der er på den cd..... medmindre der er flere hundrede MB på den, så bruges den kun til at aktivere den skjulte partion, som måske er inaktiv eller slettet

Man kan ringe til HP/compaq og få cd med alle data på

Alternativt så læg 98 ind oveni den gamle installation
Avatar billede bv32 Nybegynder
24. august 2003 - 13:30 #5
Jeg har prøvet at boote op med en W98 bootdiskette (med CDROM understøttelse), men det gør ingen forskel. Problemet er heller ikke, at PC-en ikke kan se CDROM drevet, det kan den godt (i DOS), problemet er, at den aldrig kommer i gang med genetableringen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. august 2003 - 13:34 #6
Hvis du lægger 98 ind normalt, så kan du hente drivere her http://www29.compaq.com/falco/sp_list.asp
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. august 2003 - 13:36 #7
Hvilketn Compaq Pressario model er det?
Avatar billede halifax Nybegynder
24. august 2003 - 13:58 #8
Når du booter fra diskette med cd-rom understøtttelse bør du kunne skifte til cd-drevet og se indholdet på skiven, herunder hvilken .exe fil der skal eksekveres.

Er det når du forsøger det, at der ingen ting sker?

eric-pedersen - Dit Svar ovenfor hjælper jo ingen ting. Så nøjes venligst med at lægge en kommentar. Jeg har i flere tråde set, at første indlæg fra dig ofte lægges som "Svar" uanset om det er godt eller skidt.

Husk på, når der lægges svar, skifter flaget ud for spørgsmålet farve. Det kan afholde mange brugere fra at gå ind i tråden, fordi de kan se at svar er afgivet.
Derfor bør svar have en bedre kvalitet. Det er god etikette på Eksperten.  :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. august 2003 - 14:05 #9
Hmm...den der med flere tråde må du gerne uddybe

Har selv sat i compaq/HP-supporten i Ljusdal, og en del af compaq-teamet, men lad os nu se hvad der kommer af tilbagemelding... i mellemtiden kan du jo indsamle beviser for din påstand
Avatar billede magictouch Nybegynder
24. august 2003 - 18:45 #10
bv32> fulgte der ikke en w98 skive med?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. august 2003 - 18:19 #11
halifax....
Venter stadig !!!!
Jeg er træt af folk som hakker og beskylder herinde, men håber da du svarer herinde så jeg ikke skal til at oprette en ny tråd
Avatar billede halifax Nybegynder
28. august 2003 - 00:20 #12
eric-pedersen - Nej behøver du ikke. Har ventet til spm. blev lukket, så der ikke spammes i et åbent spm.
Og jeg har kikket igennem og giver hermed en uforbeholden undskyldning, som jeg håber du vil modtage.
Den bagved liggende forklaring er, at en anden bruger (tit) gør det jeg skyldte dig for. I et af spørgsmålene er der indlæg fra dig lige bagefter. I farten overså jeg, at det var to indlæg og fik uretfærdigt dit navn skrevet.
Ønsker ikke at starte en ny debat, ved at nævne denne anden bruger her.
Håber denne forklaring er fyldestgørende nok og igen - undskyld.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. august 2003 - 21:23 #13
Bare helt oki....
Hvis man går ind under spørgsmål jeg deltager i tråden før denne den her http://www.eksperten.dk/spm/390347
og dagen før var der også en der troede at jeg havde været en styg uvl....... blev lidt træt af det
Sagen er ude fra min side, og håber ikke du kommenterer det (spam)