Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
24. august 2003 - 12:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Cisco Router 806 Nat?

Hej
Jeg har en Cisco 806 Router, der i har jeg nogle nat entray som virker fint nok ude fra. men hvis jeg eks skriver mit domain navn for at komme ind på min mail server fra lan siden så ender jeg i router. hvordan kan jeg gør så jeg også ender på min mail fra lan siden ?
ved godt at jeg kan stille en DNS server op men det er ikke det jeg leder efter!
Avatar billede olly Nybegynder
24. august 2003 - 12:39 #1
På din mail server?

Lyder somom du ikke har forvardet den port...

Hvad mener du med mailserver?

Snakker vi pop3/imap eller hvad snakker vi? Webmail?
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
24. august 2003 - 13:20 #2
begge to.. jo det har jeg. De virker fint hvis du kommer ude fra.
F.eks. hvis jeg går inde på mitdomain.dk ude fra min wan side så kommer jeg godt nok ind på min web/mail server. men hvis jeg bare skriver det inde på lan siden så kommer jeg ind på router, den kommer ikke længer end routeren.

men du skal tænke på at det er ikke lige som en normal cisco router som du eks får fra CC.. den her 806 kan 1000 gang mere og er meget svær at finde ud af..
Avatar billede kenp Novice
24. august 2003 - 13:31 #3
jamen når du gør det var Lan side så kan du jo bare taste ip-adresse/computernavn i browseren så kommer du jo til din web/mail server
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
24. august 2003 - 13:38 #4
øhh nej.. har mere end et domain og så virker web ikke som den skal og der er også nogle andre ting som ikke vil komme til at virker..
det jeg er ude efter er hvordan jeg får min router til at gøre det!!
Avatar billede olly Nybegynder
24. august 2003 - 14:10 #5
rkd-niffer >> Tror jeg nu godt jeg ved for har samme router selv...
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
24. august 2003 - 14:19 #6
okay ved du så hvordan jeg kan gøre det?
Avatar billede olly Nybegynder
24. august 2003 - 14:54 #7
rkd-niffer >> Jeg kan desværre ikke lige hvad hvad der er problemmet... Det jeg har prøvet så virker det fint...

Så er blank ligenu...
Avatar billede kenp Novice
24. august 2003 - 15:19 #8
kan du ikke inden i din router sætte den til at "allow loopback" så skulle du kunne gøre som du gerne vil.
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
24. august 2003 - 15:51 #9
kenp >> det prøver jeg lige
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
24. august 2003 - 16:01 #10
olly >> må jeg prøve at se din conf ?
Avatar billede olly Nybegynder
24. august 2003 - 17:14 #11
Ja den del der er interessant er:

ip nat inside source static udp 10.10.10.4 80 interface Ethernet1 80
ip nat inside source static udp 10.10.10.4 25 interface Ethernet1 25

Det er alt... Og det formoder jeg du også har...

Det er dog ikke den samme conf som jeg har kørt domæne på... Da jeg ikke gør det mere...
Avatar billede olly Nybegynder
24. august 2003 - 17:15 #12
Den conf jeg kører med nu er lavet fra webinterfacet...

Men kan ikke forstå du har det problem...
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
24. august 2003 - 23:19 #13
den virker ikke!! ved bare ik havd jeg gør galt
Avatar billede rubeck Nybegynder
25. august 2003 - 16:50 #14
Hejsa.... Du gør ikke noget galt. Dette kan ikke lade sig, når du bruger din interfaces med NAT outside og NAT inside. Dine NAT statements virker KUN hvis "pakken" kommer FRA outside.

Sådan er IOS designet. Hvis du havde haft en Cisco PIX Firewall kunne man bruge alias- kommandoen, men ikke i en Cisco IOS Router :-(

/Rubeck
Avatar billede rkd-niffer Nybegynder
26. august 2003 - 00:20 #15
hej
okay tak, så er jeg fri for at lede mere efter det :)
Avatar billede elohim Nybegynder
15. april 2004 - 17:32 #16
Hej Rubeck, jeg har samme problem og er ved at blive skaldet ;-) af det.
Hvorfor hunden har cisco lavet det sådan.
andre billige routere kan dette, nå men, hvad foreslår du at man gør.
Beholder cisco´en og sætter en firewall op "bagved" eller "foran" cisco´en , den jeg har er en 831
Hilsen Ib