Avatar billede simonsweb Nybegynder
24. august 2003 - 11:52 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

Cliche Webhotel, fupfirma?

Hejsa!.

Jeg har lige fundet et sted hvor man kan få
et domæne og webhotel sindsygt billigt.

Stedet hedder: Cliche.

Så jeg ville lige spørge om der er nogle der kender
til Cliche?, er det et fupfirma?
Det undrer mig lidt at de kan gøre det så billigt.

Med Venlig Hilsen
Simon
Avatar billede hyperactive Nybegynder
24. august 2003 - 11:53 #1
Nej, det er ikke fup
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. august 2003 - 11:55 #2
jeg har haft dem i over 1år, og jeg har ikke haft problemer med dem.
Avatar billede simonsweb Nybegynder
24. august 2003 - 11:56 #3
Jeg skal skifte fra B-one, til Cliche,
og jeg er meget usikker på om det er et fupfirma.

Hvordan kan jeg være sikker på at det ikke er?

MVH
Simon
Avatar billede schaefner Juniormester
24. august 2003 - 11:58 #4
http://schaefner.dk/
Den ligger hos cliche og kører fint, så helt fup kan det vel ikke være?
Avatar billede schaefner Juniormester
24. august 2003 - 11:58 #5
Ved ikke hvordan du ellers vil overbevises.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
24. august 2003 - 11:59 #6
Jeg har haft langt flere problemer med B-One end med Cliche.... Men det er selvfølgelig bare mine erfaringer.
Avatar billede simonsweb Nybegynder
24. august 2003 - 11:59 #7
ok, jeg er blevet overbevist.

Mange tak for hjælpen, så skifter jeg til Cliche fra b-one.

MVH
Simon
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2003 - 12:00 #8
fupfirma er det ikke - men prøv at søg nyhedsgrupper og eksperten igennem for tråde med cliche... langt de fleste mener at de får hvad de betaler for :)
Avatar billede swaq Nybegynder
24. august 2003 - 12:01 #9
Jeg har 3 domæner hos cliche, de drøjer lidt med tekniske problemer, bliv ikke overrasket over at dit site er nede en hele weekend eller du ikke kan hente mails etc... Det har jeg oplevet MANGE gange, faktisk en gang hver 3. uge, hvilket vil sige i gennemsnit hver uge, da jeg har 3 domæner der... Men billigt det er det sku... Når du opretter hos dem kan der også sagtens være problemer: Jeg nævner i flæng: Cliche glemte at sende domænet til redelegering hos DK-Hostmaster, cliche gav mig et login/pass men havde et andet i deres system, du har bestilt php, men får det ikke, da gutten der styrer det tilfældigvis er på ferie...
Avatar billede spontek Nybegynder
24. august 2003 - 12:02 #10
Nej som sådan er Cliche.dk ikke et fupfirma, men de er heller ikke professionelle. Der har oftet være store problemer med mine 4 domæner og det er ikke ualmindeligt at ringe til dem 4 gange for hjælp uden at nå videre.
Avatar billede schaefner Juniormester
24. august 2003 - 12:02 #11
Jeg har kun oplevet at deres mailserver har været nede.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. august 2003 - 12:06 #12
jeg har ikke oplevet problemer med cliche, jeg bruger så også kun pladsen (har 400Mb), så mail bruger jeg ikke.. php, asp og access databaser virker uden problemer hos mig
Avatar billede spontek Nybegynder
24. august 2003 - 12:08 #13
Enig med swag. Fx sendte jeg tre gange en fax med domæneregistrering før det blev oprettet, og jeg ringde til dem hver dag i to uger for at rykke for oprettelsen.

Jeg bestilte dette domæne første gang 6. august og det blev først oprettet 9. september.

Hver gang men ringer og kommer igennem (hvilket ikke er muligt hver dag) lover de bod og bedring, men intet sker. Dog tog det kun ca tre uger for at de fik oprettet det næste domæne.
Avatar billede simonsweb Nybegynder
24. august 2003 - 12:12 #14
følger der et administrationssystem med, hvor man kan
administrere f.eks, domains, e-mail konti password m.m?

MVH
simon
Avatar billede spontek Nybegynder
24. august 2003 - 12:13 #15
Nej. Der er et emailadmin (selvfølgelig) men ikke et smalet system til domænerne.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
24. august 2003 - 12:18 #16
Gå ind og kig her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=cliche.dk&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.*

De får en del omtale.... af den dårlige pose - det er jo klart.

Man kan ikke forvente at få de fedeste/hurtigste/stabile services uden at betale for det (fordi de lave priser dækker ikke oprettelsen og faktureringen)

Det de lever af, er at slette folk fra deres systemer, og tage en masse personer ind hvorefter folk bliver sure, og skifter webhotel, efter de har betalt, og efter et par måneder når de stadig ikke har fået deres side op og køre...

For at give et lidt mere konkret link, så kig på denne, den er der mange der har diskutteret:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&th=472621ce0048a396&seekm=3e6baac3%240%2431964%24edfadb0f%40dread12.news.tele.dk#link1
Avatar billede spontek Nybegynder
24. august 2003 - 12:30 #17
4us.dk: Udover at de lever af at folk smutter igen, så lever de også højt på oprettelses prisen på hele 100 kr. pr. domæne. - en ting som flere af de mere seriøse og stabile udfører gratis eller til 20 kr.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
24. august 2003 - 12:45 #19
spontek: Du får det til at lyde, som om det koster 100 kr. pr. domæne

Men regnskabet ser ud til at være lidt anderledes.

CLICHE.DK
For det første koster det 100 kr. i oprettelse af hotel
Så koster det 140 kr for registrering/flytning af domæne
Og så koster det prisen for webhotellet, altså eks. 5 kr/mdr. gange 12 måneder (betales årligt)
Så skal man også tænke at priserne er _uden_ moms, så der skal lige lægges 25% oveni prisen.

Så kan i selv regne prisen ud :)
- den er stadig ikke "vild høj" - men hvis du tænker på den dårlige omtale, og dårlige ydelse de er kendt for, ja så vil jeg hellere bruge pengene på noget ordenligt webhotel.
Avatar billede romer Nybegynder
24. august 2003 - 12:47 #20
Jeg kan kun sige at jeg er meget tilfreds med Cliche. De holder hvad de lover, og man får hvad man betaler for. Selvfølgelig har jeg også oplevet mail problemer, eller at access databasen ikke lige kunne vises, men alt dette har har jeg også oplevet med meget dyrere hoteller, så som Tiscali, og selv TDC kører skidt en gang imellem, og de ved sgu' godt hvad de vil have for deres hoteller. B-one fungerer da også, men jeg synes selv at Cliche giver mest for pengene. Hvis man selv vil have 100% kontrol over sit domæne og kontrol over "downtime" så må man selv sætte en server eller 3 op ;-)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
24. august 2003 - 13:00 #21
Det vil jeg så ikke mene.

Jeg vil mene når man bestiller et hotel et sted, så er kravet da, at det virker 100% eller man får at vide, at serveren er nede pga. et eller andet.

Det var nogle dårlige eksempler, da Tiscali er udnævnt i TV, som et stort fup-firma.

TDC er bare kendt for deres meget DÅRLIGE service, og deres DÅRLIGE support... og jeg har kunder som har TDC hoteller, og de kører af hel**** til. De er nede, de er oppe, de er nede, de er oppe.... og så går de ned, mens man hænger på FTP'en m.m.

romer:
Det lyder for mig, som om du er tilfreds med cliche.dk - fordi du ikke har prøvet bedre end tdc, tiscali, cliche - fordi så vil jeg da også vælge cliche.dk ud af de 3 :)
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
24. august 2003 - 13:02 #22
simonsweb:
Du kan også se her for gode hoteller:
www.comsupport.dk
www.wannafind.dk
+ dem hoejrup kom med :)

Og guide til webhoteller på http://www.webhostpriser.dk/
Avatar billede swaq Nybegynder
24. august 2003 - 14:51 #23
Ja, hvis bare udbyderne var ærlige med deres oppe-tid - men det kan de vist umuligt være, især cliche som påstår at have en oppetid på 99% eller noget i den dur... Latterligt tal, der er jo ingen måde hvorpå man kan kontrollere det, omvendt kan man sige at det er rart at virksomheden deler sine målsætninger med sine kunder, men om de overholder det er jo umuligt at kontrollere.......
Avatar billede spontek Nybegynder
24. august 2003 - 15:45 #24
4us.dk: Det var ikke noget positiv tilkendegivelse af Cliche.dk  - Vælger man Cliche vælger man også at være ligeglad med sit site.

Resten gider jeg ikke kommenterer, idet du skriver om helt andre ting end mig, og  jeg gider ikke debaterer så dårlige udbydere som Cliche, Starthotel, B-One, Web10 og Buydomains. Jeg svarer gerne at de er dårlige, men stor debat er de ikke værd.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
24. august 2003 - 19:43 #25
Det har du ret i.... (sorry)

- ja de er ikke mere værd, en denne forum thread :-)
Avatar billede swaq Nybegynder
25. august 2003 - 10:30 #26
www.webbee.dk brugte jeg før, de var lidt dyrere og havde et dårligere GUI til administrering af sitet... Tilgengæld var de rimeligt stabile og meget serviceminded!
Avatar billede acomma Nybegynder
01. september 2003 - 11:23 #27
Det hænger sådan sammen at Bonavent Holding, Tigervej 31, Køge har en del virksomheder, og det står frit for enhver at handle hos dem. Selskaber som team internet - cliche er beliggende på samme postadresse men med forsk. SE-nr. Det hele ejes af Bonavent Holding og ovenstående kan ses på www.cvr.dk eller www.kob.dk.

Whosis for teaminternet: http://www.acomma.com/whois.asp?Domain=teaminternet.dk
Whois for cliche.dk: http://www.acomma.com/whois.asp?Domain=cliche.dk
Ejerinfo: http://www.kob.dk/sogning/id.asp?kobnr=863166

Og til sidst en strukturoversigt: http://www.bona.dk/

Hvorvidt Cliche har tekniske problemer kan vi ikke af/bekræfte, men sagen er den vi får mange kunder fra lavprisudbyderne. Dette er ikke en reklame, men derimod en hjælp til de personer der finder udbydere i Køge, der måske en ekstra gang skal undersøge hvad det er for et firma man handler med.
Avatar billede ela Nybegynder
30. september 2003 - 01:56 #28
Jeg har haft cliche og jeg havde faktisk ingen nedetid og de var langt mere stabilt end b-one.
Avatar billede spontek Nybegynder
30. september 2003 - 02:14 #29
Mangler vi ikke en lukning af dette spørgsmål, eller oplysninger om hvad Simonsweb skal bruge til sit hotel?

Hvis 25 MB er nok samt php og mysql kan du lægge 50 kr i lommen på http://1go.dk og få en stabil udbyder.
Avatar billede simonsweb Nybegynder
30. september 2003 - 10:06 #30
mange tak for Svarende :),
jeg tror jeg skifter til Cliche

MVH
Simon
Avatar billede theselfimages Nybegynder
28. november 2005 - 11:27 #31
NEJ! GJORE DU DET?

Det er det værste lort i Danmark. Altid problemer med deres mailservere, webservere, de har ingen support (online) og besvar aldrig telefon opkald. De opgrader aldrig og de skriver aldrig på deres Driftstatus når deres systemer dagligt er nede.
Det er det vildeste fup-firma! De tog sig godt ud en gang, men alt er gået helt ned ad bakke for dem. Jeg er flyttet sammen med en masse andre.

ANBEFAL IKKE CLICHE.DK TIL NOGEN DU KAN LI'!