Avatar billede jan2000 Nybegynder
18. december 2000 - 22:46 Der er 7 kommentarer

min pc taber system resourcer og tilter ...

-- min pc tilter eller fryser fast , når jeg har udpakket 3-5 cd\'er eller brændt 3 - 8 cd\'er. jeg har en ide om at det kunne være mine system resourcer, som windows eller min computer ikke kan frigive ,, pågrund af manglende driver.
-- når jeg kører på internet i 1-8 timer, løber min computer tør for hukommelse.
-- også når min computer står stile i windows kan den lige pludselig tilte eller fryse ..
men ellers står jeg på bar bund og vil gerne have noget hjælp fra nogen som har oplevet de samme problemer ..
Ps : generelt for det alt sammen, er at min system resource falder og ikke vil frigøre sig.
PPs : jeg kører win98 ,, men kører jeg winME/w2000 er der ingen problemer ,, så vil i jo nok sige, hvorfor kører du så ikke winME/w2000, fordi min brænder ikke er kompatibel med winME/w2000 ...

min maskine er :
pentium 3 - 600 mhz
256 mhz ram
52 X cdrom
8 X cd brænder
dsl (960/128) kb i sec.
win98

Avatar billede msmows Nybegynder
18. december 2000 - 23:00 #1
Årsagerne kan være legio, men er dog typisk et dos/windows problem, manglende evne til at frigive hukommelse. Prøv programmet Memturbo, det kan indstilles til at frigive hukommelse/resourcer kontinuerligt.
Avatar billede codemon Nybegynder
18. december 2000 - 23:02 #2
windows håndtering af diskcache falder ikke altid lige heldigt ud. Jeg har et program beacon fra en forside CD-ROM hvor man kan indstille maximum diskcache ellers bruger windows alt ledig hukommelse til det. Der er sikkert mange andre programmer på fx winfiles.com som kan håndterer dette. Ellers kan du, hvis du har mod på det, selv sætte det i registreringsdatabasen.
Avatar billede kjalle Nybegynder
18. december 2000 - 23:18 #3
At brænde cd\'er er krævende .... og det anbefales at genstarte sin puter efter 2-3 brændinger ...
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2000 - 23:51 #4
Når jeg brænder, må der ikke røres ved PC\'eren.
Det med internettet er ikke et uhørt problem, ved disse hurtige nettilslutninger. Prøv evt. også at forminske pladsen til internetfiler til f.eks. 50MB.
Avatar billede kjalle Nybegynder
19. december 2000 - 11:51 #5
Din maskine er ikke overclocket ?? Hvis du kun kører Windows 98 pga. din brænder så, gør sådan at du selv vælger hvad den skal starte op i, jeg kører Windows 2000 vs. Windows 98 ....

NB: Er din 98 second edition ? Ellers så er det klart, den gamle Windows 98 er fyldt op med de såkaldte \'børnesygdomme\' en masse fejl ved de første udgaver !
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 20:49 #6
hallo ? hvad sker der så her ?
Avatar billede matrix25 Nybegynder
28. december 2000 - 20:38 #7
prøv at tykke på start derefter på kør skiv i køre feltet msconfig gå hend på start der kan du se hvor mange prog der starter op når du tænder din maskine du kan deaktiver nogle af de prog
der sluger ram men pas på hvad du slår til eller fra