Avatar billede mmmmn Nybegynder
24. august 2003 - 07:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

linux-kurser på sjælland

Jeg søger nogle anbefalinger på brede workstation-rettede Linux-kurser på sjælland (helst omkring kbh.).
Varigheden må være fra cirka en uge, frem til cirka et par måneder.
Prisen er ikke så vigtig, så længe kurset bare er godt.

Jeg har set på nogen som hedder DanMedia - http://www.dankurser.dk/html/linux_kurser.html - som jeg synes virker gode, men de ligger desværre i kun Jylland.

På forhånd tak.
Avatar billede skunk Nybegynder
24. august 2003 - 07:18 #1
Bliv RedHat Certified Engineer RHCE her:
https://www.liga.dk/html/main/produkt-db.php?id=88&psgrp_id=132

Det er nok det mest kendte/anerkendte kursus du kan komme på.
Avatar billede mmmmn Nybegynder
24. august 2003 - 07:21 #2
ok, det lyder jo godt nok, men (beklager jeg ikke nævnte det) jeg er umiddelbart mere interesseret i noget hvor de ikke 100% lægger sig fast på EN type distro.
Avatar billede skunk Nybegynder
24. august 2003 - 07:23 #3
hmmm, mere eller mindre ligegyldigt. Kommandolinien er for det meste ens. Jeg ved ikke hvor meget de (RHCE kurset) går op i grafiske flader...
Avatar billede mmmmn Nybegynder
24. august 2003 - 07:27 #4
Men der er da alligevel hele installationen (hvor eks. debian er noget sværere at installere end eks. red hat) - og så er der det med hvordan man installerer programmerne - det varier vel også en del alt efter om det er .rpm og hvad det nu ellers hedder :). Bare for lige at nævne et par stykker jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om med mit meget begrænsede kendskab til det.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2003 - 10:25 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2003 - 10:27 #6
En anden mulighed er DTI:
  http://www.teknologisk.dk/kurser/8504?category_id=84

(DTI kurser plejer også at være gode)
Avatar billede mmmmn Nybegynder
26. august 2003 - 16:40 #7
takker for svar (skunk ville nu godt have givet dig lidt hvis du havde givet mig muligheden derfor :))