Avatar billede arcanex Nybegynder
24. august 2003 - 03:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Php

Haysa.. Jeg har været ved at installere php, og det hele gik som det skulle indtil jeg skulle se om det virkede. jeg havde kommet til at vælge altid at åbne .php filer med wordpad, så jeg kan ikke få det til at virke self. :)
Men hva skal jeg åbne .php filer med ? eller er der en måde og fikse det på ???

//ArcaneX^
Avatar billede pc_freak Nybegynder
24. august 2003 - 03:51 #1
notepad synes jeg virker bedst!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. august 2003 - 03:51 #2
mener du at åbne dem i en mappe, eller mener du at åbne dem i din browser?
Avatar billede pc_freak Nybegynder
24. august 2003 - 03:52 #3
bare åbn notepad og træk .php/.php3/.php-hva-fanden-den-nu-lige-hedder ind i notepads hvide teksts felt og slip den!
Avatar billede pc_freak Nybegynder
24. august 2003 - 03:53 #4
hvis de skal åbnes i din browser skal du ligge dem i din http mappe normal c:\inetpub\wwwroot\ hvis du bruger IIS
Avatar billede pc_freak Nybegynder
24. august 2003 - 03:54 #5
håber det hjølper dig :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
24. august 2003 - 03:54 #6
hvis du mener at åbne dem i din browser, altså at se dem som websider du har kodet, skal du lige huske at starte din server, Apache eller hvad det nu er du har
Avatar billede 7th Praktikant
24. august 2003 - 04:38 #7
Jeg tror arcanex mener, at når man 2xklikker på en php fil, at den så åbner i wordpad, men at php filen skal åbnes i et andet program. Det kan du nemt rette. Åbn en mappe og gå i funktioner -> mappeinstillinger. Vælg så filtyper og find php filtypen. Tryk så på skift og find det program du ønsker at åbne php filer med (husk kryds i brug altid dette program til at åbne med). Personligt har jeg sat php filer til at åbnes i internet explorer. Dog kan man stadigvæk ikke bare 2xklikker på en php fil selvom php filer er associeret med internet explorer. Du er nød til at køre gennem din webservers filsystem, for at kunne åbne en php fil med et enkelt tryk, eller tror internet explorer php er en html eller xml fil.
Avatar billede viciodk Praktikant
24. august 2003 - 05:57 #8
Bare download PHPEdit fra http://www.phpedit.com/
Første gang programmet starter bliver du spurgt hvilke filtyper der skal opstartes i PHPEdit og så markerer du bare PHP, PHTML, PHP2, PHP3, PHP4, PHP5 og hvad der ellers er af PHP-typer :)
Avatar billede arcanex Nybegynder
24. august 2003 - 10:45 #9
Takker for de hurtige svar.. Ja det var rigtigt som 7th skriver.. det var for at åbne det i browseren.. Det vil jeg prøve.. jeg har delt pointene mellem 7th og pc freak...
Avatar billede viciodk Praktikant
24. august 2003 - 17:36 #10
"Men hva skal jeg åbne .php filer med ?" <- fatter ikke det spørgsmål når du samtidig siger "det var for at åbne det i browseren". Hmm.
Avatar billede arcanex Nybegynder
25. august 2003 - 16:16 #11
Hvorfor ikke ?? Npr jeg netop siger det er for at åbne det i browseren ???