Avatar billede garfi Nybegynder
23. august 2003 - 21:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ingen forbindelse mellem to computere

har lige fået adsl fra tele2, har lokalt netværk mellem to computere via en switch fra belkin. har fået et adsl modem fra tele2 og en fast ip.

problemt ligger i at den ene computer godt kan komme på nettet men ikke den anden den der er på nettet kan downloade fra den som ikke er. men ikke omvendt selvom de begge kan se hinanden. kan det være fordi at den som ikke kommer på nettet ikke for tildelt en gateway ting eller?
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 21:49 #1
Du kan jo installere internet deling på din modemforbindelse på den ene pc. Så kan begge komme på netttet og dele filer.
Avatar billede kim Nybegynder
23. august 2003 - 21:50 #2
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 21:52 #3
Jeps det er det som hedder ICS (internet connection sharing)
Avatar billede riversen Nybegynder
23. august 2003 - 21:57 #4
er dit adsl modem sat til switchen eller til den ene pc der har adgang til internet?...dvs. du har 2 netkort i internetpc'en
Avatar billede nmh Nybegynder
23. august 2003 - 22:10 #5
Det vil nok være en god ide at købe en router. Så kan begge maskiner være på nettet, og at lade den ene dele Internet forbindelsen ud til den anden kræver at begge er tændte.
En router kan du få for under 500 kr incl. moms og forsendelse (f.eks. en Dlink DI-604)
Avatar billede garfi Nybegynder
23. august 2003 - 22:22 #6
ja modemet er sat til switchen
Avatar billede yo2 Nybegynder
24. august 2003 - 00:12 #7
fejlen kan også ligge i at du har én fast ip, hver maskine skal ha hver sin ip, så vidt jeg husker...?
- men ja... ICS skulle da også kunne klare det... ellers kig efter et program der hedder AllAboard det skulle også kunne bruges...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. august 2003 - 11:41 #8
I dit tilfælde skal du bare have auto ip og auto dns i tcp/ip egenskaber. Og så installere en ekstra protocol til lokalnetværket f.x. ipx/spx.
Avatar billede yo2 Nybegynder
24. august 2003 - 14:07 #9
det er rigtigt ja... du er nødt til at ha 2 ip adresser ved tele2 for at begge maskiner kan komme på, ellers konflikter de med hinanden... jeg ved at Stofanet har det de kalder en Familie opkobling, hvor hver maskine får hver sin ip adresse, så det er nok det du skal :)