Avatar billede lauris Nybegynder
23. august 2003 - 20:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ipaq 3630 m. navman & tomtom2

GPS position unreliable ?????
Unrecognized card (unknow card in socket 2)
enter the name of the device driver for this card.

Har 1 compaq ipaq 3630, med Navman som kører tomtom2
Jeg har prøvet meget men kan ikke få den til at virke, er der nogen som kan hjælpe ?

M.v.h. Lauris
Avatar billede basilmus Nybegynder
04. september 2003 - 23:03 #1
Hej

Jeg har selv samme Ipaq 3630 med 32mb, navman 3000 og kører TOMTOM v. 2.02 uden problemer.

Dit problem er at du ikke har installeret de device driver som følger med din navman, det betyder at Ipaq'en ikke ved hvad det er for en Cradle som den sidder i. Derfor får du fejlen Unrecognized Card.

Gør følgende:

1. Start med at installere driverne til navman fra din navman CD
2. Installere så de GPS drivere som følger med på Navman CD'en
3. Installer så TOMTOM software og TOMTOM GPS drivere.
4. Start TOMTOM softwaren
5. Under GPS Status i fanen: GPS, skal den stå på: TomTom GPS (IPAQ Sleeve)
  og på GPS Receiver COM4
6. Samme sted skal du sikre dig at markøren for billede af Ipaq'en er helt til højre, og ikke har zzzzzz tegn i displayet.

Det har virket helt fint for mig, og jeg bruger den dagligt.
Avatar billede lauris Nybegynder
05. september 2003 - 08:48 #2
Kanon,... det var lige det jeg stod at manglede, nemlig en som har forstand & erfaring med lige nettop denne model.
Nu køre det bare derudaf,... ja det virker sku' optimalt.
Jeg takker rigtig mange gange for en forståelig opsætning.
Mange glade hilsner
Lauris
Avatar billede basilmus Nybegynder
05. september 2003 - 09:15 #3
Selv tak, glad for at jeg kunne være til hjælp.....hvis du skal bruge POI databaser kan du finde dem her:

http://home1.stofanet.dk/eliasen/

Hilsen Thomas
Avatar billede lauris Nybegynder
05. september 2003 - 10:20 #4
Okay,...det vil jeg straks kigge på

Hilsen Lauris