Avatar billede atomic- Nybegynder
23. august 2003 - 19:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan jeg forbinder 2 computere

hej!

Jeg sidder med min nyindkøbte bærbar og skal have lagt filer fra min gamle comp overpå. Så er spørgsmålet lige hvordan.

De er begge med Windows XP, dog er min gamle med Pro og nye med Home, gør det en forskel?
Jeg har det der skal bruges, mangler bare en vejledning/guide.
Avatar billede 7degreez Praktikant
23. august 2003 - 19:07 #1
Krydskabel i begge netkort...

Gå ind i andre computere og indstil dine ip adr. som f.eks. 192.168.0.1 og 192.168.0.2 og prøv derefter at pinge de forskellige ip´er for at se om der er hul igennem... (slå evt firewall fra kan godt give lidt bøvl)
Avatar billede 7degreez Praktikant
23. august 2003 - 19:09 #2
WIRELESS LAN RULES...
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
23. august 2003 - 19:11 #3
Jeg går ud fra at begge computere har netværkskort:

1. Sluk begge computere
2. Tilslut de to computere fra netværkskort til netværkskort
3. Tænd :P
4. Nu skal du sørge for at computerne er i samme arbejdsgruppe

Dette gøres under netværkssteder -> Egenskaber
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
23. august 2003 - 19:12 #4
skulle have været et lille svar :)
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 19:16 #5
+ til ip adr. 192.168.0.2 og 1 skal du bruge subnet mask 255.255.255.0  .Højreklik dine diler og vælg deling.. nu burde det virke
Avatar billede atomic- Nybegynder
23. august 2003 - 19:16 #6
i må hjælpe mig "lidt" jeg er hægtet af for længst når det gælder LAN
hvordan pinger man? og hvordan sætter jeg dem i samme arbejdsgruppe?

ps, overraskende hurtige svar :>
Avatar billede serverservice Praktikant
23. august 2003 - 19:22 #7
du forbinder pcérne med krydset kabel.
så går du til dine netværksforbindelser- lanforbindelse tcp/ip egenskaber. Her indstiller du ip adresse på hver pc (som 7deegreez skriver) og subnet mask 255.255.255.0.
Du højreklikker dine mapper og vælger deling.
Avatar billede atomic- Nybegynder
23. august 2003 - 19:30 #8
er det lige meget hvor mapperne forbinder sig?
nu har jeg gjort som der står, men der er bare et rødt kryds, hvor der står LANforbindelse
Avatar billede atomic- Nybegynder
23. august 2003 - 19:34 #9
hvorfor kommer der ikke lys ud fra netstikket? det virker fint nok, bruger det til internet
Avatar billede platman Nybegynder
23. august 2003 - 20:04 #10
det kabel du normalt bruger til din internetforb. er et "lige-igennem" (straight through) og ikke et krydset kabel. Hvis du ikke har et krydset kabel kan du bruge 2 normale lige-igennem kabler, én til hver pc og forbundet via en hub eller switch.