Avatar billede Slettet bruger
23. august 2003 - 15:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke installeres på hd

Jeg har lige købt ny hd (IBM 60gb ) og der kan ikke installeres xp på! Den vil godt starte installationen op, men der kommer en fejlmeddelse om at den ikke kan kopiere en masse filer!

Alt undtagen strømforsyning er skiftet ud, og den gør stadig det samme.

Men i en anden maskine kan der godt installeres XP på! Med samme skive
Det er Xp Pro!
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. august 2003 - 15:36 #1
hvad så hvis du trykker annuler...?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. august 2003 - 15:36 #2
det er dine ram den er gal med! det er en typisk ramfejl
Avatar billede far_mand Nybegynder
23. august 2003 - 15:36 #3
ER DU SIKKER PÅ DIN GAMLE PSU ER GOD NOK TIL ALLE DINE NYE DELE?
Avatar billede allanfo Praktikant
23. august 2003 - 15:37 #4
Kan også være et problem med partitionering af harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2003 - 15:40 #5
Hvis man trykker annuler førtsætter den indtilo der kommer en ny. osv. og så retter den dem med scandisk men kan ikke fortsætte derfra!

Ram har været udskiftet!

Og vi har tænkt på det med PSU men troede ikke at det kunne have noget at sige

Og Den virker med samme partionering i en anden maskine
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. august 2003 - 15:43 #6
hvor stor er psu? og hvor store dele?
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. august 2003 - 15:45 #7
har du ikke et andet cd-romdrev forresten? det kunne jo være at den bare ikke kan læse fra cd´en!
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2003 - 15:48 #8
Vi har også prøvet med det samme drev som kan installere på den anden maskine!

det er en 1000MHz 384Mb sdram og 300watt psu
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. august 2003 - 15:58 #9
ja, det burde være nok....og hd'en er totalt formatteret?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2003 - 16:00 #10
Jep!vi har også prøvet at lave 2 partioner i forskellige størrelser.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. august 2003 - 16:01 #11
du er helt sikker på at det ikke er ramfejl? jeg tør næsten vædde min... et eller andet på at det er det der er galt
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. august 2003 - 16:03 #12
hmmm.....mærkeligt! Skiven er vel ikke kun til den anden computer? Jeg mener er licensen til xp købt sammen med den anden computer?
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. august 2003 - 16:04 #13
du kunne jo smo metalhansen siger eksperimenterer (hvis du ikke allerede har gjort det) Prøv med 128 mb istedet....
Avatar billede tobias28 Praktikant
23. august 2003 - 16:04 #14
smo = som ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2003 - 19:29 #15
Ok! Jeg vil prøve det med den RamBlok!
Avatar billede duallights Nybegynder
23. august 2003 - 19:41 #16
Jeg har lige haft det samme med en bærbar. Havde en kopieret XP-cd rom. Den virkede ikk, men på mine 4 andre pc'er virkede den fint.. Nå, så smækkede jeg da bare en anden CD i. Voila! Virkede fint..
Så få fat i en anden CD.
Avatar billede toocool Nybegynder
23. august 2003 - 19:46 #17
er ked af at sige det, men har også haft den fejl... det var dog HD som var def.

Så det lader til, at der er mange løsninger på dit prob...
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2003 - 21:10 #18
det var en defekt ram  jeg var kommet til at sætte en 100 og en 133 ram sammen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. august 2003 - 23:55 #19
takker for point :)