Avatar billede moneyman Nybegynder
23. august 2003 - 11:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer kun til MP3

Hejsa alle sammen.

I denne computer sidder der et cd-rom drev.
Der er forbindelse til internettet konstant.

Søger et meget "simpelt" program.
Det skal kunne:

Nå der indsættets en cd i drevet, skal programmet automatisk starte op, konvaterer cd'en til mp3, uden  spørgsmål (selvfølgelig førstegang programet køres).

hente id3/id3 v2 tags. og stille en "klik bar løsning"
om hvileken cd der er tale om, hvis der er flere løsninger.

programet skal døbe en mappe med kunsternen, i mappen, skal der døbes en mappe med albumnavnet og i den skal mp3 filerne ligge.

nå cd'en er konvateret og mp3er er lagt på plads, skal programmet lukke sig selv igen.

Håber i kender et program der kan klare forspørgslen.

På forhånd tak.
Avatar billede moneyman Nybegynder
23. august 2003 - 11:56 #1
Glemte lige en vigtig tin, hvis kunstner mappen eksisterer, skal albumet, bare ligges i den forvejen eksisterende mappe.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. august 2003 - 12:18 #2
real player er tæt på..
Men det er jo nok ikke det du søger..?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. august 2003 - 13:20 #3
prøv med http://www.exactaudiocopy.de/ Det er gratis og kunne være det du står og mangler.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. august 2003 - 15:15 #4
levithan - Har du erfaring med, eller læst om, at programmet kan alt det automatisk, som der spørges om??
Ellers er dit svar ikke noget værd - gratis program elle ej.

Jeg kunne også sagtens lægge et link til et program, som kan alt det, der spørges om - bare ikke automatisk.  Fx. MusicMatch.
bartfreak er meget tættere på en korrekt optræden på E ved kun at lægge en kommentar - med et uddybende spørgsmål.
Avatar billede levithan Nybegynder
23. august 2003 - 15:32 #5
halifax

jeg har brugt programmet mange gange. Den indbyggede funtion til http://freedb.freedb.org  genkendelse af cder fungere upåklageligt.

som så mange andre programmer er der et hav at indstillingsmuligheder vedr navngivning af cder. Blandt de ripper programmer idag har jeg aldrig set nogen som samtidigt kan oprette en mappe med kunsterens navn... Der imod kræver programmer at man enten vælger en default mappe som alle sange kommer ned  eller at man bliver promtet for hvor tingen skal laves men aldrig at den kan oprette mapper på automatisk vis. man kan hvergang flytte og omdøbe mappen så skal programmet nok oprette default mappen igen
Avatar billede venturer Nybegynder
25. august 2003 - 11:48 #6
Kender ikke til programmer som kan lige nøjagtigt det du vil.
Din løsning ender nok i at du må lave et par bat-filer som kan gøre jobbet for dig. Så nå du har sat en CD i skal du selv køre én enkelt kommando. Denne bat-fil kan så afvikle ét program som ripper CD'en og henter oplysninger om titler osv. Efterfølgende kan bat-files laves til at autoamtisk oprette en mappe og flytte filer til mappen.

Når der ikke er programmet som kan alt hvad man ønsker, må man selv lave dem, eller man må improvisere lidt :)
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. august 2003 - 14:12 #7
I-tunes kan lige det du søger, find det på www.apple.com :-)
Avatar billede moneyman Nybegynder
26. august 2003 - 16:42 #8
martin.jensen >> det er vel ikke til pc.... eller hva?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. august 2003 - 17:50 #9
holder på stadig på realplayer..O)
Avatar billede moneyman Nybegynder
24. september 2003 - 12:20 #10
Når der ikke er kommet nogle brugebare svar.

Lukkes spm'et ;-(
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. september 2003 - 17:26 #11
du har stadig ikke prøvet el undersøgt mit forslag..dooh.
Avatar billede moneyman Nybegynder
25. september 2003 - 13:54 #12
Kommentar: bartfreak
real player er tæt på..
Men det er jo nok ikke det du søger..?

Kom igen bartfreak?