Avatar billede hamdi1 Nybegynder
23. august 2003 - 10:40 Der er 5 kommentarer

Hvor meget ram i win xp?

hej! jeg har 2 ram blokke installeret(pc-133,sd ram). Den ene er en 256mb ram fra dane-elec i ram slot 2 og den anden er også en 256mb men er fra kingston som sidder i slot 1. kan de give problemer fordi de er fra to forskellige fabrikater??? er det ligemeget hvilke ramslot de sidder i???
dane-elec rammen er der chip i begge sider og kingston er der chip i den ene side, kan det give nogen fejl evt. Jeg har kørt med dem 2 dage nu, ingen problemer. der er mange der har sagt at jo flere ram i pc´en jo bedre men jeg har ikke lagt mærke til noget endnu... jeg kører med windows xp-pro. Det kan være jeg skal ind og lave ændringer et eller andet sted så man virkelig kan føle at man kører med 512ram i stedet for 256.hvor meget ram er "godt" for windows xp? Jeg er ikke nørd men spiller lidt og laver videoredigering. jeg håber i kan hjælpe mig. med venlig hilsen jack...
Avatar billede levithan Nybegynder
23. august 2003 - 10:45 #1
Det er dit bundkort som bestemmer hvormeget ram det kan aflæse. Hvad model er dit bundkort? mærke og model nummer
Avatar billede levithan Nybegynder
23. august 2003 - 10:46 #2
vedr dine ram er det lige meget hvor de sidder. Det vigtigste er at de kan snakke sammen. Jeg har 2*512 og de kunne ikke snakke sammen så lidt uheldig var jeg ved at det ikke var samme mærke. Men det lader til at du kan
Avatar billede levithan Nybegynder
23. august 2003 - 10:50 #3
Windows XP skal helst have minimun 256 ram.  Nu du har 512 i kan du bedre starte flere programmer op uden at din computer kommer til være sløv pga for lidt ram tilbage. Hvid du vil se hvor mange ram du har tilbage i pcen kan du højretrykke i bunden af skærmen og vælge "jobliste" og tilsidst klikke på "Performance"(sidste faneblad). Der kanb du se en boks med physisk ram total og nedenunder hvor mange ledige ram du har igen
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. august 2003 - 10:53 #4
Du skal ikke lave nogen ændringer.

Over 256MB RAM mærker du ingen forskel til normalt kontorbrug. Hvis du bruger programmer, der bruger meget hukommelse (ex. arbejde med højopløselige grafikbilleder).

Du kan se om Maskinen har fundet alle dine ram ved i Windows at højreklikke på denne computer og vælge egenskaber.

Enkelt/dobbelt sidet ram *kan* i særlige situationer give problemer, men hvis maskinen er stabil og alle ram er fundet, så skal du ikke bekymre dig om det.
Avatar billede pacman_dk Nybegynder
23. august 2003 - 10:57 #5
jeg kan godt hjælpe din lidt.. jeg er heller ikkee super nørd men jeg har haft det samme problem... Det gøre ingen forskel om de 2 ram blokke kommer fra 2 forskillg fbrikater... hastigheden vil køre efter den langsomste af blokkene... det vil sige det vil være dumt  at købe nogle hurtig ram hvis du har en langsom ram blok....så får du ingen udnyttte af de hurtig....Men hvis jeg var dig vil jeg istedet for købe en nye pcer istedet for at købe nye ram... du kan købe ny pcér med 2gz procerser til næsten ingen penge..
widows har en anbefalet system krav.... jeg tror widows xp pro er meget krævende... så du kan installer en ældre widows 2000 som virker lige så godt... og vil de computer også køre bedre med den rigtig windows

med venlig hilsen kim