Ja som sagt, hvor hurtigt brænder Methanol i en 2 takts motor? Vi snakker millisekunder.. Oktan tallet ligger på 110 og er en 2-taks hårdt tunet scooter motor.. Og gør det nogen forskel om kompressionsforholdet ligger på 13:1 eller 20:1 sidstnævte det som der anbefales til Methanol. Høj kompression ved så højt oktantal..
Det afhænger af mange ting, temperatur i forbrændingskammeret, indsugningsluftens temperatur, ildindhold fugtighed, kompressionsforhold, omdrejningstal, osv osv osv, jeg tror kun der findes tal under særlige fastsatte referenceforhold.
Okay.. hvis jeg nu siger 9000 omdr. Slaglængde 39,3 mm 17 mm fra topstykket til starten af udstødningskanalen.. Bufferzone>Har du meget forstand på 2-taks motorer?
Yeah... men så længe den kan komme op i omdrejninger, så gør det vel ikke så meget?... Gør det? Er nemlig lidt i tvivl.. altså koblingen slår først ud ved cirka 9000 omdr... Og har i forvejen en innerrotor tænding som også giver mindre moment men sørger for at scooteren kan ta' hurtigere omdrejninger.. ;)
Det vil have betydning ved lave omdrejninger, og selvfølgelig betyde at din motor generelt køre ved højere omdrejninger, hvilket slider mere og kærver mere smøring.
At det slider mere har ikke så meget at sige.. Skifter stemplet ofte.. Sugar cylinderen... Den skal hele tiden være i tip top.. Og kører med 5% 2-taks olie... Men det ville vel ikke slide når Methanol giver så god indre køling... ville det??....
Methanol slider en del, men lige hvor meget, tja det kommer lidt an på hvor mange "tæsk" du giver den, og hvis du vil have optimal smøring vil jeg foreslå at du bruger f.eks Castrol Racing oil, som godt kan bruges til 2-taktere, fordi det er vegetabilsk olie. Hvis du kender nogen inden for Speedway branchen kan du spørge dem, for Speedway cykler kører på ren Methanol. De har deres motorer skilt ad efter hver løb pga slid.
Gør heller ikke så meget.. Skiller nemlig også min Cylinder ad hver eneste gang jeg har været ude at give den prygl... Så det er mere hvor meget jeg kan tune min Cylinder før den ikke kan nå at forbrænde Methanol'en...
Det er godt mange år siden jeg har kørt race på en to-takter, men er de ikke næsten bygget op som 4-taktere nu, med ventiler- mulighed for høje stempler- plane topstykket- større stempelringe og i den stil?. Jeg tror ikke du kan tune den så meget, så den ikke kan forbrænde methanol´en, for speedwaykørererne tuner konstant, for at vride lidt mere ud af den
Det ville være synd at samligne en 2-takter med en 4-takter.. Der er ingen ventil'er eller noget på en 2-takter.. Den kører med Membran.. Og der er skyllekanaler osv... Sååå.... Men vilket varmeværdi ville i anbefale til tændrøret? 9? 10?
Kører på en ombygget Scooter. Den er vandkølet. Med skivebremser for+bag.. Og så kører den omkring 130+ Km/t med standard Gearing.. Bruger den til kørsel på Go-Kart bane sammen med en masse andre.. ;) Og kører på Methanol.. (Træsprit..)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.