Avatar billede metaxa Nybegynder
22. august 2003 - 18:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Norton eller ej

Jeg har de sidste par år kørt med Norton AV 2000 som jeg hentede hos TDC til brug sammen med Win98. Nu er det imidlertid slut med de gratis opdateringer ifølge Norton.

TDC hævder at Norton 2000 er utidssvarende og foreslår i stedet Nortons store sikkerhedspakke til 199 kr. om året. Jeg har derfor følgende spørgsmål:

1. Har jeg brug for den store pakke når jeg blot kører med almindeligt modem og har ingen umiddelbare planer om bredbånd?

2. Hvilken AV vil du foreslå - hvis jeg nu siger at jeg prioriterer sikkerhed højt, men at tingene skal være til at finde ud af også for en ikke-ekspert?

3. Er det tilstrækkeligt at bruge "Fjern" for at komme af med den gamle Norton?

4. Kan jeg tage for givet at min 4-5 år gamle IBM Aptiva har RAM nok og hurtig nok processor til dit eventuelle forslag?

Hilsen metaxa
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2003 - 18:44 #1
1. Muligvis, det afhænger helt af hvor du færdes på nettet.
2. AVG den er gratis, nem at bruge og opdaterer sig selv.
3. Sikkert ikke, du skal nok i Regedit, men prøv.
4. Ja.
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl7.php AVG antivirus.
Avatar billede wickedd Juniormester
22. august 2003 - 18:48 #2
1: Kig heller på Panda Titanium som kun kost 300 for 3 år
2: Panda Titanium - Fungere og finder meget mere end norton: www.tryus.dk
3: Ja
4: Panda skal bruge en 90mhz med 32 ram
Avatar billede wickedd Juniormester
22. august 2003 - 18:49 #3
+ den bliver opdateret dagligt
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
23. august 2003 - 12:45 #4
http://www.antivirusonline.de/english/

Der kan du download forskellige antivirus programmer ...
og også panda antivirus, som er godt...
Avatar billede metaxa Nybegynder
23. august 2003 - 13:13 #5
Tak til fromsej, wickedd og nighthawk junior for tips. Hilsen metaxa
Avatar billede fromsej Praktikant
23. august 2003 - 13:22 #6
Velbekomme, og tak for points.*S*