Avatar billede kali Nybegynder
22. august 2003 - 16:45 Der er 5 kommentarer

excel regneart aktivt på webside?

Hej
Kan man have et regneark til at arbejde direkte på en webside?
Det jeg gerne vil have er et regneark der trækker data fra en access DB, og sorterer/beregner på disse, uden først at skulle hente dem "ned" på min pc.
Resultatet af dette arbejde skal derefter vises i regnearket på websiden.
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2003 - 12:17 #1
Er det sådan at du vil "bare" vil sortere nogle billeder efter f.eks dato, eller vil du vise et excel ark på selve siden ?
Avatar billede faithless Praktikant
25. august 2003 - 14:57 #2
Jeg gemte en pivot som hjemmeside i ExcelXP, det virkede fint så længe den som skulle se pivoten også kørte ExcelXP.

Gem som .html med markering i "Sheet" og "Add interactivity".
Avatar billede kali Nybegynder
26. august 2003 - 01:09 #3
Hej pkt.1 husk at lægge jeres besvarelser ind som "svar" ellers kan i ikke få point.
Det jeg gerne vil have er et arbejdende regneark på hjemmesiden, a.la. det der ligger på http://www.stien.dk/regneark/db-arbejdsdata.htm , vær opmærksom på at dette er et htm ark lavet som eksempel og at det er stort.
Jeg vil gerne have selve regnearket liggende på siden, således at det konstant kan opdateres med data fra access, og foretage de beregninger jeg på et senere tidspunkt måske skal have hjælp til.
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri
Avatar billede kali Nybegynder
26. august 2003 - 01:16 #4
Hej igen
For god ordens skyld, skulle jeg måske lige nævne at jeg bruger excell 2000.
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri
Avatar billede faithless Praktikant
26. august 2003 - 07:52 #5
Hey
Prøv at gemme som html, som beskrevet ovenfor. Hvis du er heldig at det virker, er det klart den nemmeste løsning. Når du har gemt arket som html, skal du husk at ændre stien til din Access database så den passer til Webhotellet.