Avatar billede tommi Nybegynder
22. august 2003 - 14:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

aktivering/en anden måde

jeg vil gerne høre om det kan være rigtig at man skal aktiverer hver gang man har lavet en ny install af win xp
er der ikke en nemmerer måde?????
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. august 2003 - 14:20 #1
Nix. Ikke hvis den skal være lovlig. Og det er det eneste du må spørge om herinde..
Avatar billede tommi Nybegynder
22. august 2003 - 14:22 #2
ja selvfølglig/ men jeg mener at jeg har læst at man kan kopier et eller andet
Avatar billede resten Nybegynder
22. august 2003 - 14:23 #3
Hvis du har en version af Windows XP som skal "aktiveres", det vil sige registreres efter installation, kan du undgå at skulle denne procedure igennem igen ved at gemme oplysningerne et sikkert sted og kopiere dem over på den nyligt installerede maskine.

Filen du skal gemme (efter 1. registrering) hedder wpa.dbl og er placeret i C:\Windows\System32 mappen.

Når du har reinstalleret maskinen, eller har indlæst et image som blev taget før registreringen, lægger du "bare" filen tilbage på samme sted, genstarter maskinen, og så skulle du være kørende igen :o)

Hvis du skal geninstallere Windows XP på den samme maskine så kan du tage backup af din aktiveringsstatus
og så gendanne den efter at du har geninstalleret XP. For at gemme din aktiveringsstatus,
skal du tage backup eller kopi af filen wpa.dbl som du kan finde i : %systemroot%\system32\ (eller for manges vedkommende i C:\Windows\system32\wpa.dbl ).

Efter at du har geninstalleret Windows XP, gør du følgende:

1. Start Windows XP i Fejlsikret tilstand.

2. Gå til mappen \%systemroot%\system32.

3. Omdøb wpa.dbl til wpa.bak

4. Kopier fra backup din "gamle" wpa.dbl fil til %systemroot%\system32 mappen.

5. Genstart din maskine

Denne procedure er ikke på nogen måde ulovlig og vil kun virke hvis du installerer Windows XP på den samme hardware (maskine) som du allerede har aktiveret!
Avatar billede resten Nybegynder
22. august 2003 - 14:25 #4
Hmm hvorfor afvise et rigtigt svar ?
Avatar billede tommi Nybegynder
22. august 2003 - 14:26 #5
til resten::
taaaak det var lige det jeg skulle bruge nu har jeg sku kommet til at gi poing til en forkert, du har til gode
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2003 - 14:27 #6
Så burde dinkie være flink og smide dem tilbage til resten.
Avatar billede tommi Nybegynder
22. august 2003 - 14:28 #7
det gør han nok også ikke dinkie ????????????????
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. august 2003 - 14:28 #8
Jeg opretter lige spm til dig resten.. :o)
http://www.eksperten.dk/spm/391080

(jeg tænkte ikke over den med at du ikke ændrede hardware)
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2003 - 14:28 #9
Avatar billede resten Nybegynder
22. august 2003 - 14:30 #10
Jeg takker mange gange chalde/dinkie det er ikke mange der husker denne bruger venlighed :o)
Avatar billede dinkie Nybegynder
22. august 2003 - 14:30 #11
Jo jo bestemt.. Det kunne da lige passe andet.. :o)