Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 12:37 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Install af win98 eller me

Jeg er har lige fået et ny comp. (2000xp mhz 256 DDR osv.) og når jeg prøver at instalere win98 eller me starter de med at køre scandisc (underligt nok ik? :D) men den finder fejl på c: drevet, den siger at den har fundet en fil der inholder tegn den ikke understøtter (filnavnene er skrevet med noget der minder om "windings") og hvis man trykker repere så kommer der bare en til fejl af samme slags og det bliver ved og ved.. og hvis man trykker ignorere siger den at instalationen ikke kan fyldføres og programmet vil blive afsluttet. hvad kan jeg gøre? jeg giver resten af mine sølle point(175point) til den der kan hjælpe!!!
Avatar billede hojben Novice
22. august 2003 - 12:39 #1
prøv at starte op i dos og så slet fonten windings i windows\fonts
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 12:41 #2
har selv haft et lignende problem....formatere c: , kør fdisk fra din startdiskette slet alle partioner og opret dem du vil have på ny, sørg for at konverter til fat32 hvis du vil bruge windows 98.
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 12:42 #3
der burde jo ikke være nogle fonts når der ikke er installeret noget os....
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 12:47 #4
hojben? er det et gæt eller noget du ved?
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 12:48 #5
jeg glemte at nævne at den vil heller ikke formatere. jeg kan ihvert ikke gøre som jeg plejer! men jeg prøver lige med en fdisk!
Avatar billede hojben Novice
22. august 2003 - 12:48 #6
har ikke set den fejl før.. så det blir et gæt :) det skader jo ikke at prøve..

og scandisk er det når den genstarter første gang?
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 12:49 #7
jeg sagde heller ikke at det VAR wendings men det minder om det :D
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 12:50 #8
jeg kør fdisk og når du sletter dine partioner og opretter nogle samt tilknytter de logiske drev, vil din computer automatisk være formateret.

Michal
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 12:50 #9
man jeg staver bøf - forstod du hvad jeg mente :D
Avatar billede hojben Novice
22. august 2003 - 12:51 #10
therevelation > hvor får du dog det fra?? skal altid selv formatere efter fdisk..
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 12:55 #11
ja men det gør den automatisk igen under installationen men når man har kørt fdisk er hdd'en slettet - var det bedre?
Avatar billede hojben Novice
22. august 2003 - 12:57 #12
meget bedre :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2003 - 12:57 #13
Hmm... Her er en komplet guide:

Start på din windows 98 bootdisk
Kør fdisk
Slet alle partitioner som evt måtte være der.
Opret 1 primær dospartition og sig ja til at bruge al pladsen til denne.
Genstart computeren stadig med windows 98 bootdisk i floppy drevet. Vælg med cdrom support. Kig efter hvilket drevbogstav dit cdrom drev får. (vi antager at det er e:)
Skriv
FORMAT C:
Når den er færdig med at formatere kører du disse kommandoer:
e:
install
og den skulle nu gerne gå igang igen med at installere.
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 12:58 #14
:D tænker ikke altid i detaljer, går ud fra meget siger sig selv. Sry
Avatar billede hojben Novice
22. august 2003 - 12:59 #15
Tonny > du ved da godt man skal boote efter man har oprettet partitioner med fdisk ;)
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 12:59 #16
hmmm ok tonny, det havde jeg jo sagt :D gik ud fra han godt dette selv :D
Avatar billede hojben Novice
22. august 2003 - 13:00 #17
sorry det skrev du oz.. :(
men hvis han starter med 98boot disk kan han jo bare starte installationen og få 98 til at formatere samtidigt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2003 - 13:03 #18
Det er metoden jeg plejer at bruge når jeg installerer 98. Derfor står det sådan. Den fejler aldrig.
Jeg syntes det var lidt forvirrende med lidt info her og der, så derfor skrev jeg det hele :-)
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 13:05 #19
det kan du have ret i tonny- du er en guttermand :D
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 13:32 #20
nu er jeg her igen.. når jeg skal formatere efter fdisk siger den vil du slette alle disse data på dette ikke flytbare... osv og jeg truýkker ja så siger den: Kontrollerer det eksisterende diskformat. Ugyldigt enhedsparametre fra enhedsdriver. øhh hjælp? :D
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 13:45 #21
Det lyder som om du har en maxtor disk. De kan somme tider give problemer. Hent maxblast på http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm og kør den umiddelbart efter fdisk. Start derefter en windows installation, når det blå maxtorlogo kommer under opstart. NB.: Selvfølgelig virker det her kun hvis du har en maxtor disk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. august 2003 - 13:47 #22
Og hvis ikke så....
Kør
fdisk /mbr
og prøv så at formatere igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. august 2003 - 13:53 #23
I tonnybrandts beskrivelse ovenfor mangler, at partitionen skal sættes som Aktiv
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 13:57 #24
halifax hvis man kun opretter en partition er den jo aktiv som default....
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 13:58 #25
det er en maxtor
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 13:59 #26
og der er kun en partition
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 14:00 #27
Hent maxblast, det løser 99% sikkert dine probs så :D
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 14:11 #28
nå jeg smidder den der maxblast cd i spørgen den om jeg vil boote fra hdd eller cd?? hvad skal jeg svare??
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 14:11 #29
cd = diskette... :D maxblast diskette
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 14:12 #30
:D skriver ikke et svar så hehe
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 14:15 #31
sry det var fordi men win98 cd sad i.. jeg tror sku det kommer til at virke!!! er tilbage om lidt
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 14:16 #32
lyder godt ...dejligt når tingene lykkes som de skal :D
Avatar billede kokain- Nybegynder
22. august 2003 - 14:44 #33
1000000 tak det virker.. nu er der kun et mindre problem med driver til netkortet men det kan jeg selv klare!!!
Avatar billede therevelation Nybegynder
22. august 2003 - 14:46 #34
lyder godt held og lykke med det hele :D og lige en tak til min mentor popsy herfra også

Michal