Avatar billede wip13 Nybegynder
02. september 1999 - 17:01 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

AMD K6/2 vs. AMD K6/3

Jeg står og overvejer ny computer. Så villejeg lige høre om det kan betale sig at købe K6/2 400 MHZ som er 800 kr.- billigere end en K6/3 400 MHz
Avatar billede chipmaster Nybegynder
02. september 1999 - 17:14 #1
hvis jeg var dig ville jeg vente lidt
også købe den nye athlon fra AMD
den skulle efter sigene slå P-III

>chipmaster
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 17:24 #2
Athlon slår P-II ! Der er ingen test der siger det modsatte.

Athlon er på gaden nu, er hurtigere end P-III og billigere.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 17:24 #3
Hovsa, der skulle stå: Athlon slår P-III!

/Thor
Avatar billede wip13 Nybegynder
02. september 1999 - 17:28 #4
jajaja, men jeg er ikke interesseret i Athlon, fordi jeg synes det er dumt at købe det nyeste når man kan får noget næsten lige så godt til langt under halv pris.

Nogen der har noget vedrørende K6/2 og K6/3
Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. september 1999 - 18:23 #5
wip13>>> Det er heller ikke næsten lige så godt... Athlon er langt hurtigere end alt hvad du ellers kan købe til rimelige penge....
Avatar billede bubby Nybegynder
02. september 1999 - 20:23 #6
Tag og køb en k6 3, jeg har 2 og en af mine venner har 3 vi har begge 400 mhz og vi kan tydelig mærke forskel i mange programmer
Avatar billede jumper Nybegynder
02. september 1999 - 21:43 #7
Athlon er verdens hurtigste x86-baserede/kompatible processor.

Men ellers vil jeg da også anbefale at købe en K6-3.

/Thor
Avatar billede wip13 Nybegynder
03. september 1999 - 07:21 #8
bubby>>hvad er tydelig forskel??
Avatar billede benny.dk Nybegynder
03. september 1999 - 08:25 #9
wip13>> K6/3 er langt fra næsten lige så god som athlon. AMD har altid haft problemer med flydende kommatalsberegninger og MMX delen af deres processorer og derfor har de altid haltet efter intels, men med athlon er især disse to områder blevet væsentligt forbereder (læs, processoren er ikke en udvidelse af deres andre processorer men opbygget fra bunden af).

En athlon 600 MHZ svare på de basale kontorprogrammersområde til en intel PIII 650 MHZ og på det grafisk område skal man faktisk op på en PIII 750 MHZ for at få samme ydelse.

Eneste minus er at man skal have et bundkort af A-typen til athlon.

Se evt kommentareren/testen "Det er ikke hver dag, Intel må se sig slået på sin hjemmebane. Men det gør det jo bare endnu sjovere, når det endelig sker" fra AOD på http://www.aod.dk/aod/0999/athlon.htm

HardInfo har også en test på http://www.hardinfo.dk/

/Benny
Avatar billede mentor Nybegynder
03. september 1999 - 16:31 #10
Avatar billede wip13 Nybegynder
03. september 1999 - 17:10 #11
jeg er ikke interesseret i Athlon men K6/2 og K6/3
Avatar billede jumper Nybegynder
03. september 1999 - 17:20 #12
Hvis du har de 800 kr som den K6/3 koster mere end den K6/2, så køb den!

Ydelsen er større, færdig arbejde.

/Thor
Avatar billede bubby Nybegynder
03. september 1999 - 18:29 #13
F.eks. opstart, vi har de samme ting og sager installeret og den med k6 3 starter stadivæk hurtiger op. Nogle af de avancerede spil kører også meget bedre
Avatar billede wip13 Nybegynder
04. september 1999 - 10:41 #14
jeg skulle lige prøve den der mulighed med at dele point :)
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 14:30 #15
dumt spm:Øh, jeg har et morbord, hvori der er plantet en k6-2'er, kan man så udskifte den med en k6-3 :^P
Avatar billede jonasj Nybegynder
18. november 1999 - 17:23 #16
Formentlig... hvad er det for et morbord? Og hvilken klokfrekvens spiller din K6-2'er med?
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 20:38 #17
mor=mother, bord=board
450Mhz
Avatar billede dar Nybegynder
18. november 1999 - 20:41 #18
øhhh sorry læste forkert, noget via apollo som nogle taiwanere ved navn 1st international computer har fabrikeret
Avatar billede jonasj Nybegynder
19. november 1999 - 05:00 #19
Kender det ikke, men umiddelbart vil jeg tro at det supporterer K6-3. Du skal nok selv lige checke manual/website angående indstilling af Volt mv. Og måske skal du også lige opdatere BIOS.
Men helt ærligt... med mindre du har noget at bruge den gamle 2'er til et andet sted så tror jeg ikke du får ret meget for din investering.
Avatar billede dar Nybegynder
19. november 1999 - 16:48 #20
ved jeg godt, det var også bare noget der lige faldt mig ind, min 2er er/var nemlig til rep. så det kunne jo være...... [:oL