Avatar billede bkf Nybegynder
18. december 2000 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

UDMA

Er der nogen der kan forklare mig, hvad UDMA betyder ??? Når min pc starter op, bliver min hdd registreret som lba udma 33.

mvh.

BKF
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2000 - 15:30 #1
(Ultra Direct Memory Access).. Der fidnes UDMA/33, UDMA/66 og UDMA/100 er de meste almindlige. Det skriver hastigheden f.eks DMA/33 overfører data med 33.3 MBps i sek.

Hygge
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2000 - 15:31 #2
Ups... ja, er lidt sprog-spasser.. i dag :))
Avatar billede graver Nybegynder
18. december 2000 - 15:39 #3
UDMA er den hastighed HD\'en overføre med !! I dit tilfælde 33 MB per sek
Avatar billede komputer Nybegynder
29. december 2000 - 17:54 #4
ultra DMA er en harddisk \"standard\" der er bagudkompatibel.. dvs. at du sagtens kan bruge en UDMA100 harddisk på et motherboard der \"kun\" understøtter UDMA33. de 33 viser at din harddisk TEORETISK kan overføre 33Mb/s. Hvis man skal med f.eks. en UDMA66 overføre 66Mb/s skal man dog bruge et specielt harddiskkabel..
Hvis du har UDMA33 kan du slå det til i Windows, ved at højreclikke på \"min computer\" ->egenskaber -> enhedshåndtering -> der er en lang liste, vælg harddisk -> og så står harddiskene der evt. som standard harddisk.. tag så egenskaber.. så er der en option menu, hvor man kan slå DMA til..

UDMA giver nemlig mindre PROCESSOR forbrug når man bruger den :)

Forresten hedder UDMA100 også ATA100...