Avatar billede zyflex Nybegynder
22. august 2003 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af grafik drivere

Jeg har gang i en installation af Mandrake 9.1 og er nået dertil hvor jeg skal vælge grafikkort drivere, skærm og opløsning.
Når jeg vælger mit grafikkort (har prøvet med GeForce2 DDR (generic) og GeForce2 Integrated (generic). Har et GeForce2 Ti) og XFree 4.3 får jeg fejlen "En fejl indtraf: Prøv at ændre nogen parametre"

Så kommer spørgsmålet; Hvad gør jeg ?
Kan jeg downloade nogle drivere (Hvor?) og smide dem ind sammen med installations filerne ?

Mvh. Rasmus :)
Avatar billede abpdk Nybegynder
22. august 2003 - 14:40 #1
Avatar billede zyflex Nybegynder
22. august 2003 - 18:16 #2
Okay, hvad gør jeg så med den fil jeg har hentet derfra ?
Avatar billede abpdk Nybegynder
22. august 2003 - 18:19 #3
Avatar billede abpdk Nybegynder
22. august 2003 - 18:23 #4
Der er (som med så mange Linux ting) 1001 ting der KAN gå galt, men forudsat at alting bare funger', skal du (hvis ikke det er gjort) gøre filen eksekverbar (chmod 755 burde gøre det), og køre den ved at skrive:
sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run

Derfra er det vist bare et spørgsmål om at svare på nogle spørgsmål og ellers lade installeren klare arbejdet.
Avatar billede zyflex Nybegynder
22. august 2003 - 18:55 #5
Tak for det..
Det går jeg i gang med :)