Avatar billede larslevin Nybegynder
22. august 2003 - 11:54 Der er 10 kommentarer

Standard printer

Vi har en Windows 2000 server på min skole. Maskinerne er mixet i styresystem, men det der volder mig det største problem er, at eleverne skal vælge printer hver gang de ønsker at udskrive. De kan se alle netværksprintere (6 stk.) og det er lidt usmart, at den printer, som er standard, ikke nødvendigvis er den, som er tættest på.
Kan man lave et script eller andet, som sørger for, at den maskine man logger på får tildelt den nærmeste printer som standard printer?

Mvh.
Lars
Avatar billede larslevin Nybegynder
22. august 2003 - 11:55 #1
Glemte at skrive, at det var XP maskinerne, som volder problemet...
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2003 - 11:58 #2
:-)

Tilføj evt. manuelt, den printer der skal være standard printer, og vælg den som standard !!!

Det har jeg gjort, havde noget ligende problem !!!
Avatar billede larslevin Nybegynder
22. august 2003 - 11:58 #3
Så virker det ikke på en global profil, som vi har valgt at benytte...
Avatar billede larslevin Nybegynder
22. august 2003 - 11:59 #4
Vi har jo mange maskiner fordelt skolen, jeg tror ikke helt, at jeg forstod hvad du mente...
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 11:59 #5
hvis du har en bestemt struktur mht. pcnavne kan du gøre det med kixtart loginscript hvor du tjekker pc'ens navn og ud fra det sætter standardprinter
Avatar billede larslevin Nybegynder
22. august 2003 - 12:02 #6
Hvad er "kixtart"?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 16:38 #7
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 16:38 #8
Avatar billede larslevin Nybegynder
22. august 2003 - 17:22 #9
Men er der ikke nogen som kan lave et sådan script...?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 17:35 #10
har I ikke en systemadministrator?