Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2003 - 10:36 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

MP3 til Audio

Ja lam overskrift *GRIN*

Men altså jeg har et par MP3 filer jeg vil brænde som AUDIO CD.

Men altså når jeg brænder dem med Nero så vises alle nummer som Track 1, Track2 osv. Hvordan får man navnet på sangene med over ?

Jeg har nogle Originale CD'er som scroller både Track navn og titel i displayet på min CD afspiller
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
22. august 2003 - 10:38 #1
Det kan man ikke!! En audio CD indeholder som navnet lidt antyder, adudio. Formatet arbejder ikke med "filer" i den forstand man kender det fra sin PC, men med tracks og de kan ikke have et navn :-)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. august 2003 - 10:38 #2
Ja hvis du ripper dem med cdxe. så kan du hente tiltler osv online med cden i det kan du oxo med nereo mener jeg.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2003 - 10:38 #3
Men hvordan kan det så være at en "Orginal CD" kan vise navn og titel ??
Avatar billede brodexcius Nybegynder
22. august 2003 - 10:51 #4
fordi dem der laver original CD'er ved det... spørg dem :)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2003 - 10:57 #5
brodexcius >> Sikke flink vi er og så på en fredag
Avatar billede i-mox Nybegynder
22. august 2003 - 11:02 #6
Hvad for en CD-afspiller er det du har, siden den kan vise det?

Ellers så er jeg ret sikker på at du skal brænde det med "CD-information"..
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2003 - 11:10 #7
Det er den der sidder i min bil
Avatar billede hcm Nybegynder
22. august 2003 - 11:12 #8
Det er bare et spørgsmål om at anvende cd-text når du brænder det i nero. Det kræver at der er tags i mp3 filen, samt at du udfylder artist og pladenavn i nero
Avatar billede m86 Nybegynder
22. august 2003 - 11:12 #9
Det hedder CD-text!! Man kan også godt i Nero, du skal bare finde en funktion hvor der står den skal kopiere ID3-tags fra dine mp3er til CD-text på cd'en!!
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2003 - 11:25 #10
oki det skal jeg lige prøve - men hvor er "funktion hvor der står den skal kopiere ID3-tags fra dine mp3er " I Nero
Avatar billede m86 Nybegynder
22. august 2003 - 11:29 #11
Hvis du ikke har trykket den væk så kommer der en dialog hver gang du laver en ny audio-cd. Jeg sidder ikke lige ved en com med Nero på, så jeg kan svært hjælpe dig. Prøv menuen hjælp? :D
Avatar billede m86 Nybegynder
22. august 2003 - 11:31 #12
Ved mig gør den det forresten automatisk.

Jeg tror det er når du vælger lyd-cd (eller hvad det nu hedder i Nero), så kommer der nogle faneblade hvor du kan vælge skrivehastighed osv. Et eller andet sted er der en lille boks du kan sætte et flueben i, så den aktiverer cd-tekst!
Avatar billede m86 Nybegynder
22. august 2003 - 11:45 #13
funger det?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. august 2003 - 12:12 #14
Med hensyn til CD-Text. Det kræver at din brænder også understøtter det. Min gør det f.eks. ikke og jeg kan ikke få navnene med over.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2003 - 12:17 #15
Checker det når jeg kommer hjem
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. august 2003 - 17:41 #16
jeg kan ikke finde nogen sted hvor der står om min pioneer dvd rw dvr 105 understøtter CD-TEXT
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. august 2003 - 22:04 #17
det gør der heller ingen steder på min. Jeg måtte simpelthen lave en cd, indeholdende oplysningerne, for at se om min brænder kunne det.
Avatar billede m86 Nybegynder
23. august 2003 - 12:29 #18
Det virker lidt mystisk at en ny brænder/dvd/whatever ikke understøtter cd-text. Men det kan da godt være de har fjernet det igen :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. august 2003 - 15:16 #19
Hvor står der noget om at det er en ny brænder ?
Avatar billede m86 Nybegynder
25. august 2003 - 09:35 #20
lsskaarup>> pioneer dvd rw dvr 105, er den ikke ny (dvd-rw)?? Gider ikke lige finde ud af det.. Anyway, lukketid? :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. august 2003 - 13:23 #21
m86 --> aner det ikke, og gider heller ikke lige at finde ud af det.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
01. september 2003 - 07:22 #22
oki tak for hjælpen