Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
22. august 2003 - 06:45 Der er 24 kommentarer

Hvad er bedste DK eller ENG

Er Windows XP PRO på Dansk bedste eller er det den elgelske der er bedst???????

JOnas
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 07:06 #1
du kan hurtigere få servicepacks i den engelske udgave, men ellers skulle jeg ikke mene der er nogen forskel, der har relevans for dig.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
22. august 2003 - 08:01 #2
Hvorfor kan man hurtigere få service pack i den engelske???

Er der flere fejl i den dansk end i den engelske???

Jonas
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 08:04 #3
fordi engelsk har en højere prioritering en dansk logisk nok. De laver altid først deres software på engelsk og derefter til andre sprog
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
22. august 2003 - 08:07 #4
Så er Windows XP PRO på Engelsk altså den bedste og meste stabile løsning... ??
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 08:11 #5
det mener jeg ikke...alm. sikkerhedsopdatering kommer hurtigt på alle sprog. Nogen kan bare ikke lide at vente længe på servicepacks
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 08:12 #6
men hvis du vælger en engelsk er du næsten sikker på altid at kunne få software på samme sprog...ikke alle programmer laves jo på dansk
Avatar billede spunkman Nybegynder
22. august 2003 - 08:20 #7
Jeg vil sige at det handler om hvad man bedst kan lide, og om det software man ellers bruger er på dansk eller Engelsk. Jeg bruger selv engelsk på arbejde. Men kører dansk på min PC der hjemme da resten af familien fortrækker det.
Den danske version er det samme produkt men bare med danske tekster, så kvaliteten er den samme.
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2003 - 10:05 #8
Min mening er at kør med den udgave som passer dig, hvis du bedst kan li' engelske udgaver bruger du den, kan du bedst li' at det står på dansk gør du det !!!!

Med hensyn til opdateringer, ja, det kan godt være at lige netop service pack er en smule langsommere til at komme på dansk, men ikke noget som nødvendigt vis har betydning !!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
22. august 2003 - 14:05 #9
det er også en fordel at få fejlmeddelser på engelsk .. skal du har ordnet et problem så vil søgning på fejlen på engelsk give langt flere resulteter.
og dokumentation er i mange tilfælde skrevet på engelsk så selvom man måske nok vil kunne oversætte det til sit eget sprog så vil det være mere naturligt at have sit os på engelsk .. sådan har jeg det ihvertfald.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. august 2003 - 14:26 #10
faktisk en stor fordel
Avatar billede cp1 Nybegynder
23. august 2003 - 04:08 #11
i second the motion ;) English it is !
Avatar billede nemonic Nybegynder
27. august 2003 - 22:08 #12
servicepacks er hurtige at få på engelsk, men der er ikke den stor forskel, ville da helt klart tage den danske (som jeg også har) Det er lidt sjovere på sit eget sprog... Men "computernørder" (hvis man kan kalde os/dem det) Vil tit køre med det engelske, hvorfor ved jeg ikke. Men tag en dansk, det betaler sig :-P
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. august 2003 - 22:42 #13
nemonic  > i hviklen sammenhæng kan det betale sig? jeg syntes du mangler at komme med nogle argumenter for din påstand.
Avatar billede nemonic Nybegynder
28. august 2003 - 13:56 #14
loadet>> Hmm, synes jeg nu også jeg gør, den danske er til dansekere og den engelske er til den eng. Hvorfor ikke tage en dansk version når den er lavet?
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. august 2003 - 03:09 #15
kan ikke se noget argument der, de fleste danskere taler engelsk og mange af de engelske computer ord er de samme eller bliver aligevel brugt i daglig tale.
du kunne argumentere for at bruge den danske hvis du ikke forstår engelsk særligt godt. Men er du ny ved en computer så mener jeg ikke det gør nogen forskel .. du skal aligevel finde ud af hvordan de forskellige ting fungerer, når du er inde i det tænker du aligevel ikke over om der står min computer eller my computer. Og er du ikke ny i windows .. ja så gør det heller ikke den store forskel om tingene hedder noget andet .. systemet er stadig opbygget på samme måde.
hvor det gør en forskel kan du se i mit første indlæg.

den danske er til danskerne er det dårligste argument jeg har hørt længe. Hvis du føler dig bedre tilpads i den danske ja så brug den ... men jeg mener ikke det giver dig nogen fordel bare fordi du er dansker.
Avatar billede nemonic Nybegynder
29. august 2003 - 07:11 #16
Kan ikke se hvorfor du mener at den engelske er bedre end den danske. Den er lavet på dansk for at danskere kan bruge den, så de netop er fri for den engelske.
Har kørt med den engelske lige da den udkom da det var det eneste sprog jag kunne få fat på, da den danske udkom købte jeg den, og jeg har ikke fortrudt. Hvis du hentyder til at jeg er ny ved en computer tager du FEJL. Jeg arbejder som teknikker ved et firma.
Avatar billede riversen Nybegynder
29. august 2003 - 07:35 #17
latterlig diskussion.  Den ene er ikke bedre end den anden...det kommer an på hvilke krav man stiller.
Avatar billede nemonic Nybegynder
29. august 2003 - 07:45 #18
Riversen > Du har ret latterlig diskussion. Men det var sQ da ham der begyndte at modsige mig. Lige meget, den danske er udmærket. køre selv med den, og den køre godt og stabilt :-D
Avatar billede riversen Nybegynder
29. august 2003 - 07:51 #19
nemonic: jeg er skam enig med loadet :-)...men lad det nu ligge.
Avatar billede nemonic Nybegynder
29. august 2003 - 07:56 #20
Okay. Kan jo ikke gøre for at i ikke kan lide dansk software :-P
Men den danske er stadig god, at du kan få flere fejlmeddelser på engelsk. Du kan jo bare lad de fejl ligge og ikke lave dem ;-) eller selv løse dem, jeg har ikke brugt fejlmeddelser endnu, og købte XP da det lige var kommet ud. Så det er vel ens om det er dansk eller engelsk.

Men lad ham nu vælge det er jo ham der skal afgøre om han vil gøre engelsk eller dansk. Ik :-s
Avatar billede riversen Nybegynder
29. august 2003 - 07:59 #21
nemonic: hehe...jeg kører selv med dansk, men jeg er enig med loadets argumenter. Jeg kan sagtens vente på danske sp's og jeg har ikke noget imod nogle programmer er på et andet sprog (altså engelsk). Fejlmeddelelser kan jeg også godt oversætte til engelsk, men ikke alle er ligeså genial som mig :-)...ja, det var en joke.
Avatar billede nemonic Nybegynder
29. august 2003 - 08:03 #22
Jeg venter også gerne på en dansk sp's da man nemt kan undvære dem i det stykke tid :-) Hmmm hvis du absolut vil, kan du også bruge de engelske fejlmeddelelser. Men nu må vi jo se hvad han vælger.

dansk, engelsk, dansk, engelsk, DANSK  :-D
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. august 2003 - 19:40 #23
jeg vil lige sige at jeg ikke hentydede til at du var ny ved en computer, jeg sagde at hvis man var ...
jeg kan foresten også godt finde et lille problem ved at jeg kører engelsk ...
hvis nogen spørger efter hvordan man gør et eller andet i windows og jeg smider stien på engelsk oplever jeg at den der kommer efter mig og smider stien på dansk får points ... men det må jeg jo leve med ;)

facts er at
søgning på engelske fejlmeddelser vil give langt flere resultater
programmer er langt mere veldokumenterede på engelsk og der findes langt flere
af dem.
langt størstedelen af den er engelsk udviklede programmer... hvor de mest populære dog også er oversat.
om man så kan bruge det til noget er op til den enkelte. Jeg føler mig ihvertfald bedre tilpads i min engelske version :)
Avatar billede nemonic Nybegynder
31. august 2003 - 12:57 #24
Enig loadet!
Så er det bare op til ham.