Avatar billede ..jan Nybegynder
18. december 2000 - 14:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

database

Så prøver jeg igen.......igen.
Jeg har forsøgt at lave forsk. asp script. f.eks en gæstebog. Men intet kan jeg få til at virke.Jeg indrømmer blankt at jeg er en \"newbie\", men selv om jeg finder et idiotsikret gæstebogs script virker det alligevel ikke.
Er der en enkel måde at teste om jeg overhovedet kan skrive til en database ??

Hos viborgnet som jeg bruger skriver de:
********
Nå man bruger Database kald på Vores Nt server skal man Huske !

Starter Et database kald :
<%Set Rs1 = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Rs1.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=D:\\web\\vibntXXXX\\database\\navn.mdb\" %>
<html>
<head>
<title>Sidens Navn</title>
</head>
<body>
<font face=\"verdana\" size=\"2\">ASP eksempel1</font>
<%
sql = \"select * from tabelnavn\"
Set eks1 = Rs1.execute(sql)
%>
</body>
</html>
**************
det har jeg prøvet at sætte ind i ca.10 forsk. færdige gæstebogs script- men uden held. Jeg har rettet vibntxxx mv. til mit eget database bib.

Avatar billede vandhunden Nybegynder
18. december 2000 - 14:42 #1
Tror du ikke at xxxx skal erstattes med dit brugernummer eller sådan noget?
Avatar billede ..jan Nybegynder
18. december 2000 - 14:46 #2
jo, det skal erstattes med \"srv076\"

det har jeg skam prøvet
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. december 2000 - 15:10 #3
D:\\web\\vibntXXXX\\database\\navn.mdb
hvis du ligger det på en mailserver og mailserveren ligger i mappen wwwroot... så skal denne sætning være navn.mdb

. Det skal være det dir du er i !!

----> Ellebæk
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. december 2000 - 15:11 #4
... men send en email til jens@ellebaek.net ...
så sender jeg dig et script du kan bruge som gæstebog ... Et der virker !

-Ellebæk
Avatar billede ..jan Nybegynder
18. december 2000 - 15:15 #5
jeg venter spændt !!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. december 2000 - 15:25 #6
*S*
Avatar billede sbarnney Nybegynder
02. januar 2001 - 18:05 #7
Hej ..jan  Har du fået det til at virke ??
Avatar billede ..jan Nybegynder
03. januar 2001 - 08:35 #8
ja, efter jeg er flyttet over til azero.dk virker det hele.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
03. januar 2001 - 11:49 #9
... virkede min gæstebog på den side også ??
Avatar billede ellebaek Nybegynder
03. januar 2001 - 11:49 #10
... virkede min gæstebog på den side også ??
Avatar billede ..jan Nybegynder
03. januar 2001 - 12:35 #11
Den virkede desværre ikke på viborgnet, indtil videre har jeg kun en \"prøve\" side hos azero. Viborgnet har registreret MIT domæne i deres navn, og er ikke glade for at overdrage det til dets retsmæssige ejer. Med den opførsel viborgnet har over for sine kunder er det vidst kun et spørgsmål om tid inden de bliver tvunget til at lukke deres >forretning<.

Når/hvis jeg engang får rettighederne til det der er mit, håber jeg at kunne bruge gæstebogen.

men tak for hjælpen.