Avatar billede levithan Nybegynder
21. august 2003 - 20:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

afskærmning af e-mail virus

I øjeblikket modtager vores mailserver 1000 vis af den der hurtig copyerende milvirus. Vores antivirus finder self virussen og deleter mailen.

Mit problem går på Hvordan får jeg stoppet de pis mails, da jeg er på isdn dail op koster det n fandes masse penge i undødvendig telefoni når den samme mail kommer igen og igen skal hentes.

Vi har en mailcache løsning hos tiscali hvor alt downloades fra. Er det tiscali jeg skal dunke oven i hovedet for ikke at stoppe det? eller kan jeg bruge anden løsning. Jeg kan ikke se hvor e-mailne kommer fra da antivirus sletter dem til en evt filter funktion som er pålagt udbyderen så jeg ikke skal hente de mails.
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 20:53 #1
Du kan ikke selv gøre noget.. Det er Tiscali der skal sørge for at den stoppes på deres gateway inden den når din postkasse.
Avatar billede langbein Nybegynder
22. august 2003 - 06:53 #2
Jo, det finnes da "virusvaskere" for isp. Koster vel i størelsesorden ca 100.000,- for en lisens og kjøres ofte på en egen server. Mail kjøres så via denne serveren for virus sjekk, dersom isp har slikt utstyr installert. Man kan vel neppe gjør noe selv med mindre at man abonerer på en tjeneste der det finnes mail virus filtrering.
Avatar billede zapster Nybegynder
22. august 2003 - 21:05 #3
Den nemmeste løsning vil være at købe dig til en løsning fra en såkaldt ASP. En af disse kunne være Comendo.dk (bruger dem som eksempel da jeg kender deres løsning, svinger nok fra ASP til ASP)

Her er det eneste der rettes til, MX recorden for dit domæne. Herefter kommer alle mails først til comendo's virus og spam scanner-maskiner hvorefter de ryger videre til f.eks. din mailcache hos tiscali. Og når du så henter den der fra slipper du for både virus og spam.

Denne løsning koster selvfølgelig lidt, men er efter min mening hurtigt tjent hjem.

Bare et forslag, god weekend!
Avatar billede langbein Nybegynder
23. august 2003 - 10:27 #4
Så man kan få kjøpt en slik tjeneste som ekstern tjeneste også. Det var da meget smart !!!