Avatar billede mix Nybegynder
18. december 2000 - 13:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Winsock

Hey people.. ;o)
Var der lige en af jer der kunne hjælpe mig ?
Jeg er ved at bygge en \"Net Hunter\" program.
Det er et lille program der download alle billeder og html filer fra en hjemmeside.I øjebliket bruger jeg inet1 (Microsoft Internet Trancfering Control) controlen, men da jeg er ved at kode det hele om, vil jeg bruge winsock conmtrolen.

Men der lige 1 eller 2 ting jeg vil spørger om.

Hvordan (via winsock controlen) logger du ind på en \"beskyttet\" hjemmeside, altså sender brugernavn og password.

Og spørgsmål nr 2.
Hvordan gør man det samme via Proxy.

Hilsen
M.I.x
Avatar billede blazer Nybegynder
18. december 2000 - 14:07 #1
så vidt jeg ved er xtra headers en sender username/pwd......

noget i retning af Get index.asp [Username=FDDF]

osv...

men anyway....den KLART nemmeste måde er at bruge asp tear!

den klarer sq det hele for dig uden du skal bekymre dig om for meget :)
Avatar billede mix Nybegynder
19. december 2000 - 08:31 #2
blazer >>
Det var nu ikke det jeg leder efter. ;o)
Jeg leder efter \"Visual Basic Source Code\"
Til at kode det op imod winsock Activex Controlen.

Grunden til jeg vil bruge winsock er den er meget hurtigere end inet1, og den køre ikke afhængigt som inet1. Det vil sige jeg kan starte flere winsocks connections på en gang det kan du ik med inet1

M.I.X
Avatar billede blazer Nybegynder
19. december 2000 - 13:12 #3
inet og asptear er heller ikke det samme!
Avatar billede mix Nybegynder
20. december 2000 - 12:20 #4
balzer >> Jeg har heller ikke på nogte tidspunkt
snakket om ASP. Hvis det var ASP jeg ville have oprettet jeg spørgsmålet i Programmering: ASP og ikke i Programmering: Visual Basic!
Avatar billede mix Nybegynder
22. december 2000 - 08:34 #5
Jeg har fundet ud af det..
but thankz anyway and merry X-M.I.X

M.I.X