Avatar billede mythsolar Nybegynder
21. august 2003 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Rj45 = categori 5?

Jeg står og skal forbinde mit ADSL modem og min pc, men kablet skal føres gennem to vægge. Jeg har derfor tænkt mig at lave mine egne kabler. Men så vidt jeg kan se, så skal jeg anvende et kabel af typen categori 5. Er det det samme som Rj45?
Da jeg som sagt skal gøre det selv, skal jeg have værktøjet til det bl.a. crimptang osv. Er der nogle der kender til en god forhandler af disse ting?
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 17:38 #1
rj45 er betegnelsen for stikket. cat5 er kablet. Men typisk er kablet et cat5 ved et rj45 stik.

Du kan få det meste i Bauhaus..

Se her for god info http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
Avatar billede bredker Nybegynder
21. august 2003 - 17:38 #2
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 17:39 #3
PS: der er mange gode link til online butikker med det du skal bruge på linket også.. :o)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
21. august 2003 - 17:45 #4
en god forhandler af de hele lige netop nu er aldi. hvis de da har flere sæt tilbage.

Fra onsdag morgen var det muligt at købe et sæt med

50meter CAT5e kabel
Crimptang
20 RJ45 stik
20 plastikhætter til stikkene
2 1-stiks vægdåse
1 2-stiks vægdåse

alt sammen til 249kr - lige til at holde ud. Men du skal nok skynde dig, inden de får udsolgt.
Avatar billede dinkie Nybegynder
21. august 2003 - 17:48 #5
De er sgu imponerende de Aldi gutter.. Det er nok de sjoveste ting man kan finde i de butikker.. :o) (billigere får du det ikke andre steder)
Avatar billede mythsolar Nybegynder
21. august 2003 - 18:00 #6
Super!