Avatar billede sig_mojn Nybegynder
21. august 2003 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

perspective transform - vector

Hejsa

Jeg skal have et logo til det firma jeg arbejder for om så det er vector baseret. Har lavet logoet i fireworks, men der er det åbenbart ikke vector baseret, selvom jeg gemmer det i png.
Kan jeg på nogen måde exportere det fra fireworks over i illustrator så det er muligt at redigere i det der og skalere det som jeg har lyst.´
Hvis dette ikke er muligt vil jeg gerne vide om man kan lave perspective transform, som det hedder i photoshop eller Distort tool som det hedder i fireworks..

Håber der er en der kan hjælpe mig hurtigst muligt.
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. august 2003 - 15:02 #1
Har du prøvet at gemme det som .swf og placere/åbne det i Illustrator. Det kunne være en mulighed.

Eller også hvis du kan gemme det i .svg fra Fireworks.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
21. august 2003 - 15:29 #2
illustrator kan ikke åbne de dokumenter ordenligt jeg gemmer. Jeg har lavet logoet i Arial Black, men når jeg så åbner det i illustator siger den at den ikke kan kende fonten og laver den så om til en eller anden anden font. Hvor den så ødelægger det ene bokgstav jeg havde lavet med distort tool i fireworks
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. august 2003 - 15:34 #3
Det tror jeg desværre ikke at der er noget at gøre ved. Så må du prøve at lave samme effekt i Illustrator. Programmerne er jo lavet af to forskellige firmaer.
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
21. august 2003 - 15:45 #4
yep desværre. Jeg kan også godt lave det i illustrator, men problemet er bare et af bokstaverne som er trukket lidt hist og her og drejet lidt. Det kan jeg så vidt også godt finde ud af i illustrator, med undtagelse af "distort tool" som det hedder i fireworks. Den funktion kan jeg ikke finde i illustrator
Avatar billede hcma Novice
21. august 2003 - 15:46 #5
kan du ikke gemme det som alm. billedfil, f.eks. tiff, importere til Illustrator og så tegne det op der??
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
21. august 2003 - 15:54 #6
jo kan jeg godt, men jeg kan satdig ikke lave det "C" som jeg har brugt distort tool til at lave lidt anderledes?
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. august 2003 - 16:04 #7
Har du Illustrator 10?

Der er nogle forskellige værktøjer, som du måske kan lave effekten med.
Det er lidt svært for jeg ved ikke hvordan effekten ser ud.

Men du skal hvert fald starte med at lave teksten til grafik - Marker teksten med den sorte pil og gå i Type - Create Outlines.

Du kan prøve at lave effekten med nogle af de værktøjer der gemmer sig bag Warp Tool - Hold musen inde på Warp Tool i værktøjspaletten og vælg et af de andre værktøjer når de kommer frem. Du kan indstille intensiten og størrelsen ved at dobbeltklikke på værktøjet.

Under Effect - Distort er der også nogle forskellige værktøjer du kan prøve med.

Held og lykke med det ;)
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
21. august 2003 - 16:07 #8
tino du er en rum-helt :D

mange tak for hjælpen
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. august 2003 - 16:09 #9
Hvis det går helt galt, kan du uploade Fireworks-grafikken. Så kan jeg bedre hjælpe.
Avatar billede spe Nybegynder
25. august 2003 - 23:02 #10
Hvis du stadig arbejder på din illustration kan du måske have gavn af at kigge lidt her:
http://www.dtpkursus.dk/Illustrator/siderillu/wrap1.html